Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 3.1. jsme provedli rezervaci automobilu pro cestu Vancouver - Toronto, při čemž jsme velice pozorně pročítali smluvní podmínky společnosti i zprostředkovatele. Zprostředkovatel nabízí možnost "Rezervuj teď a zaplať později", při čemž v podmínkách stálo, že zaplatíme pouze zálohu 2300 CZK a zbytek 4 týdny před vyzvednutím. Bohužel hned ten den strhli celou částku v cca. výši 30.000 CZK.
Hned druhý den ráno jsme volala na zákaznickou linku, kde se mě snažili přesvědčit, že se jedná o chybu z mé strany a že jsem nezaškrtla u možnosti platby "zaplatit pouze zálohu". Po mé stížnosti, že nic takového tam nebylo uvedeno, slečna konstatovala, že mám pravdu a jedná se o chybu a že tedy můžeme rezervaci stornovat a udělat znovu, ale že peníze se mi vrátí až do týdne. V takovém případě, aby nám rezervace neutekla a nebyla dražší, jsem souhlasila s tím, aby si platbu nechali a poslali potvrzení. Byla jsem ujištěna, že žádné další poplatky by naskočit neměli (udala jsem konkrétní příklad), že vše je uvedeno ve smluvních podmínkách a že mi rezervaci potvrdí nejpozději do tří dnů. Dnes 9.1. mi přišel oznamující e-mail, že požadují další poplatky ve výši 1000 CAD, které byly uvedené při rezervaci. Zde se již podruhé jedná o klamnou informaci, neboť žádné takové poplatky zde uvedeny nebyly - společnost National (u jiných půjčoven poplatky uvedeny byly). I přes moji stížnost a dožadování se uvedené ceny, mi bylo sděleno, že je možné akorát rezervaci stornovat s tím, že peníze mi budou vráceny ale až do týdne na účet. A i přes mé upozornění, že na webu mají uvedené chybné ceny a chybí informace o poplatcích, mi bylo sděleno, že se jedná „pouze o chybu na webových stránkách“ - ale tato chyba nebyla stále odstraněna.
Vím, že peníze mi vrátí – a doufám, že v plné výši – ale zadržovali je týden a je možné, že i přes moji stížnost, další týden zadržovat budou. Vzhledem k tomu, že se jedná o nemalou částku strženou z kreditní karty a navíc za službu, kterou mi ve finále ani neposkytnou, domnívám se, že se jedná o nekorektní jednání.
Toť zkušenost s Rentalcars.com a snaha o kompenzaci či snaha vyjít vstříc žádná.
Pracuji v podobném oboru a tuším jaké cca na tom mají marže, tudíž malý discount by neuškodil. Případně snaha alespoň situaci vyřešit a ne stále tvrdit, že s tím nelze nic dělat. Když někdo uvede chybnou cenu a ještě si strhne peníze, má to i za danou cenu prodat - od toho existuje pojištění.
|
Tweet |
Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Vzhledem k tomu, že se jedná o vztah se zahraničními subjekty, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum (http://www.evropskyspotrebitel.cz/), které spotřebitelům bezplatně pomáhá s řešením sporů s podnikateli z jiné země EU, Islandu či Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.