Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
8/10/2015 jsem koupila synovi zimní obuv vel.31, v říjnu bylo ještě teplo, syn nosil tyto zimní boty až v listopadu, během jednoho měsíce se na špičkách obou bot začaly tvořit malé dírky, ty se postupně zvětšovaly a množily, poté se kůže začala loupat i na patách..13.12.2015 jsem odnesla boty do obchodu k reklamaci, požadovala jsem vrácení peněz z důvodu vady materiálu na obuvi. Po zaslání sms, že je reklamace vyřízena, jsem 28.12. přišla do obchodu Primigi, zde jsem dostala zprávu, že "obuv nese viditelné stopy po nevhodném použití, špice i pata boty jsou mechanicky odřené, na mechanické odření se reklamace bohužel nevztahuje." S vyjádřením jsem nesouhlasila, obuv poslali na posouzení znovu a opět mi bylo řečeno, že reklamace je neoprávněná.
I nadále si stojím z tím, že je vada na straně prodejce. S obuví Primigi jsem byla vždy spokojená, kupovala jsem ji pro oba syny. Jsem nyní velice zklamaná z postoje prodejce!!!
Reklamace obuvi - 2017109, kód zboží 066 480 77, velikost 31
Vrácení peněz
|
Tweet |
Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení např. o nedodržení zásad zacházení s věcí, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.
Spotřebitelka nemůže uplatnit práva z vadného plnění na vadu, o které při převzetí věděla, nebo kterou sama způsobila. Spotřebitelka dále nemůže uplatnit práva z vadného plnění na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo vyplývá-li to z povahy věci (všechny výjimky, kdy není možné uplatnit práva z vadného plnění, jsou uvedeny v § 2167 a § 2170 občanského zákoníku).
Pokud prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Dobrý den,
velmi nás mrzí Vaše stížnost a Vaše řešení této situace.
Vážíme si velmi všech zákazníků a záleží nám na budování nejen dobrého jména prodejny, ale i značky PRIMIGI, se kterou máme sami velmi dobré zkušenosti.
Bohužel ve Vašem případě se jedná o mechanické poškození, za které opravdu ani výrobce, ani prodejce nemůže nést zodpovědnost. Podle § 2170 občanského zákoníku právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující vadu sám způsobil.
Vámi reklamovaná obuv byla posouzena výrobcem, který má svoji databázi reklamací - který se vyjádřil také, že obuv byla poškozena spotřebitelem, dále byla posouzena odborníkem z naší smluvní opravny, který vyjádřil shodné stanovisko. Výrobce, ani my jako prodejce se v žádných oprávněných případech, nezříkáme zodpovědnosti, reklamace vyřizujeme do několika dnů z důvodu, že v mnoha případech zákazníci pořizují na sezónu jeden pár obuvi.,
Přikládáme fotografie, ze kterých je viditelné poškození spotřebitelem a dále stanovisko odborníka ze smluvní opravny. Stanovisko výrobce je bohužel v systému, které není možné vložit.
Bohužel opravdu nemůžeme vyplácet peníze za poškozený výrobek spotřebitelem.
Děkujeme za pochopení a věříme, že danou situaci přehodnotíte.
Primigi.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.