Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si a předem zaplatil včetně poštovného zásilku z ciziny, 19.12.2017 zásilka podle trackingu obchodníka dorazila na pobočku České pošty na Praze 4, ul.Na strži. Protože jsem to věděl ( sleduji web dodavatele ), čekal jsem každým dnem od České pošty na dodání nebo výzvu k vyzvednutí. Chápal jsem, že před svátky byla ČP zahlcená, tudíž jsem pochopil, že zboží nedodali do Vánoc, byť to byl vánoční dárek. Bohužel jsem se nedočkal ani v následujících dnech a s hrůzou jsem od dodavatele ( opět na tracking listu ) zjistil, že 4.1.2018 byla zásilka odeslána zpět do zahraničí, aniž by mi ČP dala jakkoliv vědět. To samé mi potvrdili na balíkové přepážce. Stěžovat si u kohokoliv kompetentního nelze, nikdo nekonikuje, hlavní doručovatel není k sehnání...Jak dál?
Pokud dodavatel nepošle zboží obratem zpět, což je nepravděpodobné, náhrada škody cca 800,-K.
|
Tweet |
Podle článku 40 poštovních podmínek lze reklamovat dodání zásilky. Reklamaci podle tohoto článku lze uplatnit v případě služby doporučená zásilka, doporučená slepecká
zásilka, cenné psaní nebo cenný balík. Odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a jak byla poštovní zásilka dodána. Podnik přijme reklamaci jen za podmínky, že reklamující předloží podací stvrzenku.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman