Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V měsíci listopad 2017 jsem zaplatil 370,-ks SIPO na Televizi a rozhlas na měsíce říjen-listopad 2017. V prosinci 2017 jsem zadal trvalý příkaz na 190,-Kč měsíčně(předpis). První splátka mi byla stržena z účtu dne 11.12.2017. Dne 13.12.2017 bez vysvětlení mi byla platba vrácena, aby dne 9.1.2018 přišel platební doklad na 370,-Kč s tím, že měsíc prosinec 2017 nebyl zaplacen. Co si o tom mám myslet? Jsem důchodce a doposud jsem se s takto "kvalitními"službami nesetkal. Trvalý příkaz jsem prozatím zrušil, splatnost měla zítra 11.1.2018. Děkuji za vysvětlení a za radu, jak mám postupovat, neboť ze zdravotních důvodů nemohu pořád běhat na poštu. Děkuji
Miroslav Szaffner
Proč nelze zadat trvalý příkaz běžnou formou, jako jiné platby.
Odpověď
|
Tweet |
SIPO je obstaravatelská činnost České pošty, s.p., spočívající v inkasování plateb od fyzických osob ve prospěch právnických a dalších osob, které s poštou uzavřely smlouvu o obstarávání SIPO. Základní informace o této službě nalezne spotřebitel zde: https://www.ceskaposta.cz/sluzby/platebni-a-financni-sluzby-cr/sipo
Pokud některá z plateb nebyla provedena, je vhodné uplatnit reklamaci. Podle čl. 9.1. OPS je reklamaci zaplacených plateb nebo poskytnutých Služeb SIPO ČP možno uplatnit po dobu 3 let ode dne vystavení příslušného dokladu na pobočce České pošty, písemně na adrese Česká pošta, s.p., oddělení SIPO, Wolkerova 480, 749 20 Vítkov, telefonicky na zákaznické lince ČP 840 111 244, příp. e-mailem na adrese sipo-reklamace.vakvi@cpost.cz. Při reklamaci je potřeba sdělit důvod reklamace a předložit odpovídající platební doklad SIPO – Hotovost s podacími znaky České pošty, upomínku neuhrazených plateb SIPO s podacími znaky České pošty, platební doklad SIPO – Bezhotovost nebo potvrzení o platbě.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.