Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V promo akci dne 22. 11. 2017 byl poplatek za dopravu 0,- Kč při nákupu v e-shopu. Po vrácení zboží, jednalo se o boty nevhodné velikosti, byl poplatek 65,- Kč za dopravu směrem k zákazníkovi zpětně doúčtován, byť ve faktuře je uvedena částka 0,- Kč a v podmínkách se o ničem takovém nepsalo. Pouze o dopravném, které hradí zákazník za zboží vracené, tedy poštovné směrem zpět. Vrácena byla tedy částka 628,- namísto 693,- Kč bez jakéhokoliv upozornění. Společnost byla e-mailem kontaktována a odpověď zněla: "Zboží jste nakoupila v akci, kde součástí akce byla doprava zdarma, pokud ovšem nakoupíte nad hodnotu 300Kč.
Pokud zboží vracíte a Vaše objednávka nedosahuje minimální hodnoty 300 Kč, je vám z dobropisu odečtena cena
dopravy (70-75 Kč) dle běžných cen dopravy v našem eshopu. Tyto podmínky najdete na našich stránkách viz odkaz:
https://www.sboty.cz/cs/probihajici-akce-a2147484035"
6262-1B-40 Zimní kozačky s třásněmi 6262-1B 40 693 Kč
Požadovala jsem vrácení celé uhrazené částky, tedy 693,- Kč namísto zaslaných 628,- Kč. Mám za to, že doúčtovat si dopravné nebylo v pořádku.
|
Tweet |
Dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
To znamená, že v případě, že odstupuje spotřebitel od smlouvy, tak podnikatel nese náklady na dodání tohoto zboží, tj. podnikatel zaplatí poštovné na dodání zboží. Tudíž i když spotřebitel poštovné neplatil, tak spotřebiteli ho nemůže odečíst, jelikož prodávající je ten, který nese náklady na dodání při odstoupení od smlouvy. Spotřebitelka je pouze povinna uhradit náklady na vrácení zboží, ale to jen v případě, kdy byla s tímto seznámena v rámci předsmluvní informační povinnosti podnikatele v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.