Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#20670Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 21 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.01.2018, před 7 lety

Tomáš Morc

Znění stížnosti

Dne 16.12.2017 jsem navštívil Autobazar AAA Auto v Teplicích, kam jsem si nechal dovést vozidlo z jiné jejich pobočky. Jednalo se o Škoda Superb II rok výroby 2010 RZ 4Z53076. Vozidlo mělo několik škrábanců zřetelně viditelných. Jelikož auto vypadalo jinak v pořádku, provedli jsme zkušební jízdu. Již při nastartování vozu se ozývali klapavé zvuky to mě znepokojilo, ale prodejce mě ujistil, že se jedná pouze o napínací kladku řemene u alternátoru, jejíž cena se pohybuje kolem 1500 Kč. Při jízdě se vše zdálo v pořádku, ale během jízdy se zjistilo, že se vozidlo neohřívá. Prodejce konstatoval, že se jedná o vadný termostat, který mi po zkušební jízdě našel na internetu s cenou cca 500Kč. Po zkušební jízdě mi prodejce přivedl i mechanika, který mi potvrdil, že klapavé zvuky zapříčiňuje napínací kladka řemene alternátoru. Po tomto ujištění jsem souhlasil s koupí vozu. Cena vozu byla 250 000 Kč, nemilé zjištění bylo poté co jsem vozidlo odvezl do autorizovaného servisu, kde mi sdělili toto: vadné oba termostaty, ne jen jeden dle tvrzení, zcela sjeté přední brzdy a dorazy zadních tlumičů a dále vadný setrvačník motoru tzv. dvouhmota, která vydávala ony klapavé zvuky a nejednalo se o napínací kladku dle tvrzení prodejce.
Cena oprav mě vyšla na 19 000 Kč. S opravami spotřebních dílů vozu jako brzdy, dorazy a oleje jsem počítal a nechal jsem je v servisu opravit. Ale setrvačník motoru, jehož cena je cca. 20 000 Kč mi přijde jako důležitá část vozu, o které jsem měl být při nákupu vozu informován prodejcem. To se však nestalo ani v předávacím protokolu není o setrvačníku ani zmínka. Proto jsem setrvačník zatím neopravil. Z tohoto důvodu jsem se obrátil na managera pobočky v Teplicích. Manager jsi vozidlo projel a uznal, že setrvačník je skutečně vadný. Na místě byl sepsán reklamační protokol, kde jsem požadoval kompenzaci. Společnost mi poslala písemné vyjádření cituji: "kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace není vada za níž prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamaci zamítá." Jelikož jsem byl klamavě seznámen se stavem vozu s jejich rozhodnutím nesouhlasím. Dále si osobně myslím, že při ceně vozu 250 000 Kč, jsem měl být náležitě informován o skutečném stavu vozu, abych se mohl dobře rozhodnout, a koupi pro zvýšené investice odmítnout.


Požadované řešení

kompenzaci za opravu setrvačníku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2018 10:49, před 7 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.2.2018 16:00, před 7 lety

Vážený pane Morci,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.2.2018 23:04, před 7 lety


Tomáš Morc

Vážená paní Míková,
V předávacím protokolu v článku VII kolonka spojka není ani zmínka o poškozeném setrvačníku, dle slov mechanika z autorizovaného servisu je setrvačník poškozen a neplní svojí funkci tlumení torzních kmitů motoru což může vážně poškodit motor či převodovku. To znamená, že není opotřebený, ale nefunkční !!. Na tuto vadu jsem upozorněn nebyl a proto požaduji finanční kompenzaci na opravu.
S pozdravem Tomáš Morc

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.2.2018 14:09, před 7 lety

Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Setrvačník byl poškozen opotřebením, což při nájezdu cca 250tis. km není neobvyklé. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.3.2018 22:03, před 7 lety


Tomáš Morc

Dobrý den, je vidět, že nemáte snahu o vyřešení sporu dohodou a proto vás bude kontaktovat můj právní zástupce. Tento spor nenechám usnout, protože já běžně nenacházím 20 tisíc na ulici !!!. S pozdravem Tomáš Morc

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.3.2018 12:45, před 7 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
31.3.2018 21:41, před 7 lety


Tomáš Morc

Hodnocení: