Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s dotazem, jak správně postupovat v dané situaci . U firmy Nastrojan jsem si objednal krápníkové osvětlení na barák 4x7,5 metru a po 14 dnech mi pošťačka přivezla krabičku o rozměrech 15*15 cm a o váze přibližně 0,5 kg. Dle mého úsudku a zdravého rozumu jsem pojal podezření, že v dané krabičce asi nebude 30 metrů krápníkového osvětlení, ale pouze něco málo z celkové objednávky. Pošťačce jsem poděkoval s díkem a že to bohužel nebudu přebírat, protože se mi to nezdá a nebudu platit něco co evidentně v krabičce nebylo . Do firmy Nastrojan jsem ještě týž den napsal email kde jsem je informoval o dané zkutečnosti s tím, že si přeji zakázku skompletovat a znovu poslat nazpět, tak jak jsem si ji objednával původně.
Bohužel firma neodpovídá a bohužel nebere ani uvedený telefon, který má sloužit jako infolinka, takže se není bohužel s kým spojit a celou záležitost řádně vyřešit.
Teď mi poslali dopis a vymáhají pohledávku za poštovné a balné s tím, že jsem si nepřevzal balík a tudíž na to mají nárok. Ale pokud bych ho přebral a zaplatil požadovanou částku firmě u které jsem si zboží objednal a náhle se moje tvrzení potvrdilo, tak bych peníze jen těžko vymáhal nazpět.
Mě jde o to zda mám či nemám platit co po mě chce a nebo to lze řešit jiným způsobem .
Děkuji za Vaše rady a jsem s pozdravem Jiří TOmka
To nevím
|
Tweet |
V situaci, kdy si spotřebitel objedná nějaké zboží, je jeho povinností zboží převzít, pokud neprojeví předem vůči prodávajícímu vůli od smlouvy odstoupit ve 14 denní lhůtě, na což má právo dle § 1829 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Povinnost kupujícího převzít zboží v případě koupě zboží pak plyne z § 2118 občanského zákoníku.
Obecně při odstupování od smlouvy hradí jedno poštovné prodávající (náklady na dodání) a jedno poštovné spotřebitel (náklady na vrácení). Když se však zboží prodávajícímu automaticky vrací zpět, protože jej spotřebitel nepřevzal, nebývá přepravními společnostmi obvykle účtováno další poštovné. Prodávající tedy pořád platí jedno poštovné. Vzhledem k tomu, že kdyby spotřebitel odstoupil od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží standardním způsobem, musel by prodávající nést náklady na dodání zboží, máme za to, že spotřebitel nemusí nic hradit, ledaže by přepravní společnost účtovala prodávajícímu další poštovné spojené s vrácením zboží. Pokud by přepravní společnost účtovala další poštovné kvůli tomu, že si adresát zboží nepřevzal a oni jej museli zasílat prodávajícímu zpět, potom by mohl prodejce požadovat uhrazení tohoto navíc vyměřeného poštovného z titulu náhrady škody porušením zákonných povinností kupujícího zboží převzít.
Pro další nákupy na dálku prostřednictvím internetu doporučujeme spotřebiteli zboží si převzít a poté teprve zaslat prodejci s odstoupením zpět ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí, neboť je kupujícího zákonná povinnost zboží převzít.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.