Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den reklamuji už poněkolikáté monitor.
Monitor jsem koupil u společnosti, která jej objednala u Alzy.
První reklamace byla přes společnost, která jej objednala u alzy. Monitor byl poslán do asupport (servis Alzy)
popis závady: LCD se po zahřátí vypne a divně bliká
zjištěná závada: bliká obraz
popis opravy: Výměna mainboard, test OK
Druhá reklamace- reklamoval jsem já u asupport
popis: nefungoval zvuk a na monitoru byly nečistoty v podsvitu (asi patnáct smítek-bodů)
zjištěná závada: nefungují reproduktory, nečistoty v podsvitu
popis opravy: výměna lcd panelu, předsazení a fiksace audiokonektoru, test ok
Třetí reklamace- reklamoval jsem já u asupport
popis: Dobrý den, posílám znovu na reklamaci monitor. Už po první reklamaci se objevily vady zjevně způsobené neodbornou opravou. Nefungovaly repro a v podsvitu byly nečistoty. Bohužel jsem si toho všiml až po delší době. Reklamoval jsem podruhé. Zvuk funguje ale nečistoty v podsvitu jsou opět ale na jiných místech. Navíc je rámeček monitoru dost poškrábáný, škrábanec je i vzadu u pravého dolního šroubu asi od šroubováku. Monitor jsem vám samozřejmě posílal bez škrábanců pečlivě zabalený v původním balení. Co se týče vašeho balení, tak jste mi poslali vrchní polystyren u podstavce stojanu vykousaný jak kdyby tam někdo podstavec cpal naopak, při zvednutí balíku bylo znát že je podstavec volný. Škrábanec byl i na podstavci, ale po vyleštění není téměř vidět.
zjištěná závada: nečistoty v podsvitu
popis opravy: výměna zařízení za S/N: ETS4G00014019, test ok
Čtvrtá reklamace byla přes společnost, která jej objednala u alzy. Monitor byl poslán do asupport (servis Alzy)
popis: Znovu nečistoty v podsvitu, čtvrtá závada, třetí stejná, požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
zjištěná závada: závada neuvedena, závada nezjištěna
popis opravy: zařízení pracuje korektně, upgrade firmvare, test ok
Dle společnosti, která jej objednala u alzy. Monitor závady uvedly v protokolu.
Jak mám teď postupovat dále? Mám opět reklamovat, s tím že jsou nečistoty v podsvitu, nebo mám už teď nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz?
Děkuji za odpověď.
Požaduji odstoupení od smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, nikoli osoba, která byla k opravě určena (např. servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího, se kterým spotřebitel uzavřel kupní smlouvu týkající se monitoru.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. Co se týče opakovaných vad a práva odstoupení od smlouvy, k tomuto se Nejvyšší soud ČR ve sp. zn. 33 Cdo 1323/2013 vyslovil takto: Za „opětovné vyskytnutí vady po opravě“ se považuje situace, kdy stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, se opětovně vyskytne, přičemž o stejné vadě lze hovořit tehdy, kdy vada má stejné projevy ve vlastnostech věci; není podstatné, jakým způsobem byla vada odstraňována․ Předpokladem práva odstoupit od kupní smlouvy pro opakované vyskytnutí se téže odstranitelné vady je nemožnost věc řádně užívat jako věc bez vady.
Odstoupit od smlouvy tedy lze při opakované vadě až při třetí reklamaci. Je přitom nutné své právo na odstoupení od smlouvy uplatnit již při podávání třetí reklamace. Pokud bude poté reklamace vyřízena kladně, je prodejce povinen vrátit peníze.
Výše uvedené platí pouze v případě, že se jedná o kupujícího v postavení spotřebitele.
Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.