Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Dne 6.12.2017 jsem reklamovala skládací sluchátka Sony PS4 Wireless z důvodu odlomení plastu v ohybu (pant - mechanická závada). Sluchátka jsem kupovala i z toho důvodu, že se dají složit (tzn. jsou ke skládání určená). Společností Datart nebyla dodržena reklamační lhůta 30 dní. Poté co jsem po uplynutí reklamační lhůty napsala, že chci od smlouvy odstoupit a vrátit peníze (jsem i pro výměnu zboží) byl mi zaslán e-mail o zamítnutí reklamace z důvodu mechanické závady. S tímto stanoviskem Datartu nesouhlasím, pokud neuznávají v rámci reklamace mechanické závady, neměli zboží přebírat anebo se měli vyjádřit do konce reklamační lhůty.
Sony PS4 Wireless Stereo Headset 2.0/Black
Vrácení peněz nebo výměna zboží za nový kus
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Spotřebitelka nám sdělila, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.