Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážený pane Svobodo,
rád bych opakovaně uplatnil reklamaci postele Veronika, kterou jste nám dodal a smontoval dne 6.11.2016.Bohužel se postupně objevovaly určité nedostatky a závady, na některé jsem Vás již dříve informoval telefonicky.
Ložnice od Vás byla expedovaná krátce po nalakování, proto jsme na ni nemohli spát několik noci, než vyprchali dráždivé a zdraví nebezpečné výpary z laku. Byli jme nucení intenzivně větrat a přitápět v ložnici. Postupně jme zjistili, že matrace nejsou vodorovně v posteli z důvodu špatně namontovaných podpěr roštu na bokách postele oproti středové podpěře s rozdílem až 1 cm a rošty položené na podpěry bez podložek – na tvrdo . Rošty jsou rovněž nezafixované proti vodorovnému pohybu, co se projevuje vrzáním. Co se týká hlavového čela a levého boku ložnice nebyl kladen důraz na výběr bezvadného dřeva, nebyly odstraněny vady (suky , praskliny apod.). Tyto vady materiálu byly neodborně upraveny což se později objevili na těchto dílcích jako barevné nesrovnalosti.
Postel VERONIKA, buk s úložným prostorem
Z hlediska typu závad výrobku požaduji odstranění vad opravou, nebo výměnou dílců.
|
Tweet |
Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Mimo to má také spotřebitel právo na náhradu svých účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Kompletní seznam soudních znalců naleznete na www.justice.cz. Znalci jsou zde rozděleni podle místa, kde sídlí, a podle oboru, kterým se zabývají.
Není-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, jelikož prodávající předložený znalecký posudek nepovažuje za dostatečně prokazatelný, je možné se svého práva domáhat před soudem.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.