Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den reklamovala jsem mobilní telefon. Poprvé po půl roce od zakoupení.
Nevěděla jsem co z telefonem je tak tak jsem nahlásila datový kabel aby se podívali na všechno. Nešlo mi vypnout hovory a nevěděla jsem jak se porucha jmenuje. Jsem důchodkyně a telefonům nerozumím. Za půl roku jsem ho odnesla podruhé napsali že se seká. Byla to vlastně stejná závada. Ted už jsem věděla jak ji pojmenovat. Je to dva dny co jsem ho odnesla znovu. Zase se seká. Když jsem chtěla vrátit peníze nebylo mi to uznáno. Musím čekat až se zase začne sekat počtvrté? Přeci je na tom aby telefon zkontrolovali a pojmenovali závadu. Já telefonům nerozumím
LenovoA2010-a
Vrátit zakoupený telefon, vrátit peníze
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy dle své volby.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Dobré odpoledne,
dohledali jsme tři reklamace. Byly reklamovány celkem dvě různé závady. Z našeho pohledu tedy nárok na odstoupení nevzniká.
8. 7. 2017 byla reklamována vada reproduktoru při hovoru, nabíjení a vypadávající hovory. Opraveno bylo výměnou sluchátka a baterie. Jiné závady se během následného testu neprojevily.
9. 10. 2017 reklamována vada zasekávání, přerušují se hovory, uvolněný kabel na nabíječce. Opraveno bylo přehráním poškozeného softwaru. Jiné závady se během následného testu opět neprojevily
9. 1. 2018 byla reklamována vada zasekávání, samovolně se vypínají aplikace. Tato reklamace je stále v řešení.
Vyčkejte, prosím, na řešení reklamace.
V případě dotazů se na nás můžete kdykoliv obrátit pomocí formuláře na www.o2guru.cz/guru
S pozdravem
Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.