Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaplaceno a nedodáno bylo následující zboží:
Módní dámské hodinky s krystaly, DOPRAVA ZDARMA+SLEVA 15% 193 Kč
Zboží bylo objednáno přes server "Poštovné Zdarma"
Zaplaceno bankovním převodem, platba potvrzena Fakturou, kterou vystavila společnost BIZUTERIELEVNE.CZ (LOGISTIC FLEXTER S.R.O.) IČO: 05653819
Sokolovská 428/130, 186 00 Praha 8
3.1.2018 jsem napsal mail.zprávu s prosbou o stavu dodání zboží, bez odpovědi.
Módní dámské hodinky s krystaly, DOPRAVA ZDARMA+SLEVA 15%, Česká pošta - "POŠTOVNÉ ZDARMA"
Žádám navrácení peněz na účet.
(Zboží bylo určeno, jako dárek, který jsem vyřešil náhradním řešením, zakoupením jiného zboží v kamenném obchodě.)
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl doplnit své vyjádření, případně stížnost uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Zástupce internetového obchodu se omluvil a zboží bylo po té cca do týdne doručeno. Vzhledem k tomu, že se jednalo o dnes spotřební druh zboží, netrval jsem na vrácení peněz a věc převzal.
Děkuji D-Testu za pomoc.