Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 18.2.2016 jsem s O2 sjednal službu "O2 Fiber Internet L" ve variantě s 12 měsíčním závazkem s automatickým prodloužením (autoprolongací) s cenou 449Kč vč. DPH měsíčně. Dne 18.2.2017 došlo na základě splnění tehdy platných podmínek (viz odkaz 1) k automatickému prodloužení závazku o dalších 12 měsíců, tj. do 18.2.2017 za stejných podmínek vč. ceny. Dle faktury za měsíc prosinec 2017 mi však byl bez mého souhlasu přidělen jiný tarif, a to "Internet Aktiv HD" ve variantě bez závazku s cenou 699Kč vč. DPH měsíčně. Podle aktuálně platných podmínek a ceníku služby Fiber (viz. odkaz 2) však k této změně tarifu společnost O2 něměla právo, jelikož se v těchto podmínkách v bodě 4.1 vysloveně uvádí následující: "Tarify služby se závazkem sjednaným před 1. 9. 2017 jsou i po tomto datu poskytovány za dosavadních podmínek".
Odkaz 1: https://www.o2.cz/file_conver/199621/Cenik_O2_Internet_Fiber_20160115.pdf
Odkaz 2: https://www.o2.cz/file_conver/454623/Cenik_O2_Internet_Fiber_01122017.pdf
O2 Internet Fiber
Od společnosti O2 požaduji dodržení závazků a povinností plynoucích z vlastních aktuálně platných podmínek služby Internet Fiber, tedy:
a) ponechání původního tarifu do konce závazku, tj. do 18.2.2018 vzplývající z výše uvedených platných podmínek, sekce 4. Společná ustanovení bod 1.
b) vrácení rozdílu mezi částkou fakturovanou za neoprávněnou změnu tarifu a částkou sjednanou ve stále platném závazku: podána reklamace dne 10.1.2018.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitel požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den,
začátkem ledna jsme od vás přijali stejnou reklamaci, která je již vyřešená (byla uznána za oprávněnou).
Vše by tedy již mělo být v pořádku.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Celá anabáze má bohužel pokračování....
1.) Dne 17.1.2018 hovor z reklamačního oddělení O2, kdy mi bylo sděleno, že:
- moje reklamace je oprávněná
- přeplatek 250Kč mi má být navrácen v lednovém vyúčtování (které doufám bude také úplně posledním mým vyúčtováním za služby společnosti O2 vůbec)
- zároveň mi pracovnice reklamačního oddělení O2 sdělila, že akceptují podanou výpoveď smlouvy a navrhla ukončení smlouvy k 30.1.2018, s čímž jsem souhlasil.
- dále mi bylo sděleno, že v lednovém vyúčtování předpokládá stejný problém, jako v reklamovaném prosincovém, a proto nastaví již teď "slevu" 250Kč i do lednového.
2.) Dnes je 15.2.2018 a mé poslední vyúčtování nikde. Zavolal jsem proto na linku pro produkty O2 Fiber. Zde mi bylo sděleno, že:
- pod mým rodným číslem není evidována žádná smlouva
- pod mým číslem smlouvy je evidována jiná osoba
- pod číslem přípojky (IOLxxxxxxx) je sice evidována moje adresa, avšak jiná osoba
- nemám u společnosti O2 žádné závazky po splatnosti
- za měsíc leden 2018 pro mě není evidováno a tudíž ani vystaveno žádné vyúčtování
- že vzhledem k tomu, že mám vůči společnosti O2 splacené všechny závazky a zádné další nejsou evidovány, nehrozí mi případná pokuta z prodlení
- naopak mám u společnosti O2 "kredit" 500Kč (z výše zmíněné reklamace)
- zadávají novou reklamaci, při které dojde k finálnímu zúčtování
Abych to shrnul, nemůžu se ubránit dojmu, že v tom má společnost O2 neskutečný bordel. Veškerou komunikaci mám proto zaznamenanou a budu připraven ji použít v případném sporu. Z mého pohledu jsem i dle VOP udělal vše pro to, abych na vzniklou chybu na straně O2 upozornil. Nechci se dočkat nepříjemného překvapení v podobě zápisu do Solusu, případně vymáhání pohledávky, která neměla vzniknout.
Děkuji za upřesnění.
Je proto v pořádku, že jste se přímo v dnešním hovoru domluvili s kolegy opět na prošetření celé situace, jelikož jsou skutečně nyní všechny pohledávky a fakturace zrušené.
Kontakt na vás máme 776***706, na ten se vám tak brzy ozveme, abychom si vše jen potvrdili.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: