Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
dne 9.11.2017 jsem zakoupila vstupenky na Laru Fabian přes portál viagogo.com. Vždy kupuji lístky na oficiálních serverech, ale ani nevím proč, zkusila jsem nákup přes tento ....... server. Cena, kterou jsem nakonec platila se mnohonásobně lišila od té, kterou jsem potvrzovala. Hned po potvrzení objednávky nebylo žádné přesměrování na platbu a rovnou mi z účtu zmizela daná částka. Po přečtení všech těchto stížností pochybuji, že jsou lístky pravé a proto požaduji vrácení peněz zpět na můj účet. Chtěla jsem je také zkusit prodat, ale peníze za prodané lístky bych obdržela až 8 dní po konání akce, navíc po mě chtějí nahrání e-vstupenky, ale lístky ještě ani nemám. Navíc nelze dohledat jediný kontakt, na který se člověk může obrátit. Mohu poprosit o radu, jak v takovém případě postupovat? Děkuji
koncert se koná ve čtvrtek 14. června 2018, 19:00 Kongresove Centrum, Praha 7-Bubeneč, Prague, Česká republika (uvedená špatná adresa Praha Bubeneč to není), číslo objednávky 14567783, lístky jsem zatím neobdržela,
Požaduji vrácení peněz v plné výši.
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.