Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na Vás s žádosti o prošetření situace, která se mi stala s obchodní sítí Uncle Sam. Dne 20.11.2017 jsem zakoupil pánske kalhoty v ceně 1599 Kč v prodejně UNCS Zličín Praha. Po prvním dni se na kalhotech protrhla dírka na knoflík. Z toho důvodu jsem tedy tyto kalhoty reklamoval. Po dvaceti dnech byla reklamace vyřízená. Dírka na knoflík byla speciálně sešitá. Hned další den se kalhoty protrhly v rozkroku. Tak jsem je reklamoval podruhé. Asi si po 15 dnech mě kontaktoval majitel pobočky UNCS Zličín Praha ať se dostavím na prodejnu a vyřešíme moji reklamaci. Dne 06.01.2018 jsem se dostavil na pobočku. Překvapilo mě, že se pan majitel snažil předsvědčit, že byly několikrát vyprané a opotřebované, což nebyla pravda. Kalhoty jsem měl celkem dvakrát na sobě. Reklamace mi nebyla uznaná z důvodů, že k zavinění došlo z mé strany. Dále mi majitel sdělil, že raději příjde o zákazníka než o peníze. Prosím o radu, jak dále postupovat aby mi vrátily zpět peníze. Děkuji za odpověd
jeans značka Uncle sam , 057673, vel. M,
chtěl bych vrátit peníze
|
Tweet |
Prodávající je povinen při prodeji zboží spotřebitele řádně informovat o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Pokud by byla vada způsobena nesprávným užitím věci nebo nesprávnou údržbou, ale prodávající by spotřebitele o řádném užití a řádné údržbě neinformoval, je za tuto vadu odpovědný prodávající.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.