Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
dnes v prodejně ve Valašském Meziříčí jsem provedla nákup a u pokladny jsem chtěla zaplatit poukázkami BONUS PASS od Sodexa obvykle stejně jako v jiných prodejnách řetězce TESCO. Překvapilo mě chování zaměstnanců (cca 4), kteří se tam na mě sběhli a doslova štěkali že prostě takové poukázky neberou. I přesto že vím, že tesco takové poukázky přijímá (opakovaně asi ve 3 prodejnách tyto poukázky používám cca 1 rok )i dokonce jsem jim na internetu našla, že dokonce tesco je uvedeno jako první v pořadí kde lze poukázky uplatnit! (https://www.mojesodexo.cz/cs/objednavka/detail-produktu/bonus-pass/) Chápu pochybnost pokladní, že má strach aby případně neplatila manko při neakceptaci poukázky. Nejvíce mě zarazilo a pohoršilo chování zaměstnanců se zákazníkem, vše by se dalo slušně vyřešit. Nemluvě o tom, že jsem si nakoupila výrazně dražší zboží se srovnáním s konkurencí - hlavně proto, že jsem potřebovala poukázky utratit). Také pracuji s lidmi a vím, že pochopení zaměstnance že se mi to nelíbí a slušné vysvětlení i toho že se to bojí příjmout poukázky je daleko lepší přístup než když se na mě všichni seběhli a udělali ze mně blbce který je chce okrást. Bylo mi to přinejmenším trapné před ostatními zákazníky, kteří se na mě dívali stejnýma očima. Již tuto prodejnu nenavštívím.
S pozdravem Lenka Zelová
pokladna
Prosím o informování zaměstnanců co mohou přijímat za benefitové poukázky. A ze všeho nejdůležitější - VÝRAZNÉ zlepšení chování a přístup k zákazníkům !!!!!
|
Tweet |
Dle zákona je jediným platidlem, které musí prodejce přijímat koruny české. Poukázky tedy nejsou zákonným platidlem. Pokud konkrétní prodejce přijímá poukázky je to na jeho rozhodnutí. V takovém případě může mít prodejce, který je přijímá stanovené podmínky jejich uplatnění.
Na tuto skutečnost musí však být spotřebitel upozorněn předem. Pokud by spotřebitel nebyl předem informován o podmínkách uplatnění a platby přijímanými poukázkami, kdy tato informace by měla být známa předem a vhodně zpřístupněna dle § 12 zákona o ochraně spotřebitele, tak je nutné na to prodejce upozornit. V případě, že by nedošlo k nápravě, je možno obrátit se na Českou obchodní inspekci se stížností.
Přijímání platby prostřednictvím určitých poukázek záleží vždy na smlouvě mezi zprostředkovatelem stravenek a jejich objednavatelem. Pokud je například na vstupních dveřích provozovny prodejce v době návštěvy spotřebitele uvedeno logo zprostředkovatele stravenek, měl by obsluhující personál povinnost platbu stravenkami přijmout.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.