Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Aktuálně jsem ve sporu s BEE. Byla mi vystavena faktura na tzv. "Deaktivační poplatek" ve výši 6050,- Kč
Faktura byla vystavena 4.1.2017 se splatností 11.1.2018 tedy splatnost 7 dní.
Faktura byla doručena 8.1.2017 tedy reálně 3 dny na zaplacení. Následně hrozí upomínky a pokuty.
1) Podle mne dodavatel zneužívá svého postavení a záměrně stanovuje tak krátkou dobu splatnosti, aby postižený musel zaplatit. Na reklamaci má BEE 30 dní, ale já na zaplacení 3 dny
2) Existuje nějaká obrana proti tomuto, lze oddálit splatnost faktury?
3) Nejsou Obchodní podmínky BEE v rozporu s obč. zákoníkem, který zná 30 denní splatnost?
Objasnění problematiky nevyváženosti smluvního vztahu.
|
Tweet |
Z části E bodu 5. všeobecných obchodních podmínek BE vyplývá, že splatnost takového druhu poplatku by měla být stanovena na nejpozději 15. den ode dne odeslání faktury. POdnímky dále stanoví, že faktury jsou BE odesílány zpravidla nejpozději do 3 (slovy: tří) pracovních dnů ode dne jejich vystavení. Pokud tedy faktura byla odeslána přímo 4. 1. 2018, měla být splatnost nastavena dle všeobecných obchodních podmínek na 19. 1. 2018.
Případná reklamace vyúčtování nemá odkladný účinek, to znamená, že je nezbytné fakturu za odebranou energii zaplatit, i když s výší fakturované částky spotřebitel nesouhlasí (v opačném případě riskuje vymáhání dlužné pohledávky s případnými sankcemi).
Co se týče rozporu obchodních podmínek s vlastním jednáním dodavatele a dalšího sporu z reklamace, má spotřebitel možnost se obrátit na Energetický regulační úřad. Bližší informace lze nalézt zde: http://www.eru.cz/cs/informacni-centrum.
Vážený pane Hajdusi,
uvedená splatnost na účtované smluvní sankci je 7 dní, nicméně v případě požadavku zákazníka umožňujeme odklad splatnosti.
Prověřením vzniklé situace bylo zjištěno, že k úhradě smluvní sankce, účtované fakturou č. 1860000228, došlo dne 11.1.2018. Současně, po dohodě s konkurenčním dodavatelem, bylo odběrné místo plynu Slezská Ostrava - Muglinov, Na Mundlochu 642/4 (27ZG700Z0148732N) opětovně naregistrováno ke společnosti BEE dne 12.2.2018.
Po uplynutí lhůty 30 dnů od zahájení dodávek Vám bude platba 6.050,- Kč vrácena a smluvní sankce stornována.
Omlouváme se za možné komplikace a děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Lenka Trefná
BEE
Dobrý den.
Pochopení se ode mne a podobně postižených zákazníků nedočkáte. Je zřejmé, že boj o zákazníka mezi množstvím různých dodavatelů a zprostředkovatelů v posledním 1 – 1,5 roce přitvrdil. Bohužel, obětí se stávají zákazníci. V mém případě mělo dojít k přechodu k jinému dodavateli ještě před zahájením dodávek. Komunikace mezi dodavateli se ale „někde“ zadrhla a mě přistála na stole pokuta se šibeniční splatností a hrozbou penále. Znám ze svého okolí podobný případ, kde první dodavatel pokutu po návratu ovečky zpět do stáda odpustil, ale druhý ji naopak uplatnil …
Nechápu, jak může dojít k, cituji z dopisu BEE: „… odběrné místo bylo neoprávněně odregistrováno aniž by byla z Vaší strany nebo ze strany jiné společnosti zaslána výpověď. Výpověď byla zaslána až po termínu ukončení odběrného místa. “ nebo cituji: „ … , že u odběrného místa EIC 27ZG700Z0148732N na dodávku zemního plynu došlo k registraci k jinému dodavateli, který si o něj neoprávněné požádal a odběrné místo naregistroval. Z tohoto důvodu došlo k ukončení u naší společnosti k datu 3.1. 2017.“
Nevím jak Energetický regulační úřad nebo kýho čerta funguje.
Žádný zákazník by nesouhlasil s přechodem k jinému dodavateli, kdyby věděl, že to bude mít za následek sankci v tak nehorázné výši. Běžný zákazník nemá šanci se dobrat k detailní komunikaci mezi dodavateli, zjistit co přesně se stalo. Není včas informován, varován, že se k něčemu takovému schyluje a nemá šanci reagovat. Problém se násobí zejména u starších lidí.
V mém případě, snad, bude mít příběh „šťastný“ konec i když trpká příchuť zůstává. Všechny ostatní varuji před zprostředkovatelskými smlouvami na delší dobu s dlouhou výpovědní dobou a smluvní pokutou. dTestu děkuji za zastání a přeji hodně síly. Ano, ne všichni zprostředkovatelé a dodavatelé jsou špatní …
Stav popsaný spotřebitelem by mohl být v rozporu s právem zákazníka na bezplatnou volbu a změnu dodavatele elektřiny. Uvedené právo zákazníkovi stanoví § 28 odst. 1 písm. e) zák. č. 458/2000 Sb., energetický zákon, resp. § 62 odst. 1 písm. b) - první v elektroenergetice a druhé v plynárenství. Dozorovým orgánem, na který je možné se v souvislosti s uvedeným obrátit, je Energetický regulační úřad.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážený pane Hajdusi,
velmi nás mrzí okolnosti, za jakých došlo k převodu odběrného místa k naší společnosti. nicméně BEE jednala v dobré víře na základě sjednané smlouvy.
Současně si dovolujeme uvést, že Zákazník vstupující do smluvního vztahu, jakožto fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům, si musí být vědom důsledků, které jeho právní jednání způsobí. Každá platná smlouva zavazuje smluvní strany a musí být jimi plněna v dobré víře.
Naše společnost žádnému spotřebiteli právo na ukončení smlouvy, v případě jejího sjednání distančním způsobem, nebo mimo obchodní prostory neupírá, neboť zákazník má možnost odstoupit od smlouvy tak, jak v souladu se směrnicí stanoví občanský zákoník a současně až do patnáctého dne po zahájení dodávky, jak stanoví Energetický zákon.
V tomto konkrétním případě došlo ze strany odběratelky k podpisu více smluv s více dodavateli, a tím došlo k porušení smluvních podmínek. Změna dodavatele byla v konečném důsledku schválena jinému subjektu (došlo k přebití registrace). Naše společnost oprávněně uplatnila vůči zákaznici smluvní sankci.
Jak bylo již uvedeno, po dohodě s konkurenčním dodavatelem, bylo odběrné místo plynu č. 27ZG700Z0148732N zpětně zaregistrováno k naší společnosti dne 12.2.22018. Smluvní sankce bude stornována.
S pozdravem
Lenka Trefná
BEE
Dobrý den,
vyjádření BEE považuji za účelové. Samozřejmě, že musíte podepsat "více smluv s více dodavateli", když přecházíte od jednoho k druhému.
Těžko očekávat že BEE napíše: "V tomto konkrétním případě došlo ze strany konkurenčního dodavatele k pochybení při převodu odběrného místa, čehož jsme my okamžitě využili a pěkně jsme to odběratelce osolili."
Kdyby se jen trochu snažili, bylo by jim jasné o co jde a tento tiátr se "zpětnou registrací" jsme si mohli ušetřit.
Nerozumím ale procesu registrace odběrného místa u ERÚ. To funguje na principu "poslední bere vše" = přebití registrace?
Kdyby někdo zavolal "Máte tady dvě smlouvy proti sobě, která platí?" nebo "To takhle nemůžete!", prostě jakékoliv varování. Nebo zastavili proces registrace dokud se konflikt nevyjasní. Ne, prostě se registruje a odběrateli si to pak vyřeš co se dodavatelé mezi sebou poštěkali.
Zatím stále běží lhůta BEE, čekám zda ke stornování sankce skutečně dojde.
Ohledně dotazů na proces registrace odběrného místa u Energetického regulačního úřadu si dovolíme spotřebitele odkázat přímo na Energetický regulační úřad, přičemž kontakty může spotřebitel nalézt zde: http://www.eru.cz/cs/informacni-centrum.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.