Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Před necelými dvěmi měsíci nám skončila záruka na Macbooku. Sám se vypnul uprostřed práce a již jej nebylo možné zapnout.
Počítač jsme odnesli do autorizovaného servisu a zjištění je, že na počítači se zcela pokazila základní deska a oprava bude stát předběžně 12.488 CZK, a to bez záruky, že se počítač znovu nepokazí.
Ještě v záruční době se na počítači pokazila nabíječka. Tu jsme v záručné době reklamovali. Naše reklamace nebyla uznaná z důvodu, že prý se nejedná o originální nabíječku Apple. Jinou nabíječku, než tu zakoupenou společně s počítačem jsme nikdy neměli. Není nám tedy zřejmé, jak by se mohlo jednat o neoriginální nabíječku.
Počítač byl zakoupen v prodejně Electroworld, a jedná se značku Apple Macbook.
Společnost Electroworld nás informovala, že o reklamaci nemá možnost rozhodnout a může jedině kontaktovat Apple. Rovněž nám doporučili, ať Apple kontaktujeme sami. Jelikož společnost Apple nemá absolutně žádnou zákaznickou podporu a není možné reklamaci oficiálně vznést, máme za to, že využití podání stížnosti přes dTest je jediná možnost jak se domoci nějaké kompenzace za to, že necelé dva měsíce po záruce musíme pořídit nový notebook nebo zaplatit opravu s nejistým výsledkem za neakceptovatelnou cenu.
Apple Macbook Air 13/I5/4/128
Žádáme o opravu počítače na náklady výrobce nebo raději výměnu počítače, jelikož k funkčnosti současného, byť opraveného, nemáme naprosto žádnou důvěru.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel vadu zjistil až po uplynutí záruční doby, reklamovat tuto vadu již nemůže. Prodávající zodpovídá za vady výrobku po dobu dvaceti čtyř měsíců od koupě dle ustanovení § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud nebyla dohodnuta delší záruční doba, prodávající již nemá žádnou povinnost, aby se reklamací zabýval.
Vůči výrobci nemá kupující z titulu kupní smlouvy žádný vztah. Závazky z vadného plnění vůči kupujícímu má pouze prodejce, a to v zákonné, popřípadě prodloužené záruční době, pokud byla sjednána.
Pokud výrobce projevil ochotu zabývat se vadou výrobku, učinil tak nad rámec svých zákonných povinností. Záleží jen na výrobci, zda v rámci zachování dobrého jména bude ochotný se dohodnout se spotřebitelem na případné mimozáruční bezplatné opravě či slevě.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.