Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 8.1.2018 v 11.38 hod. jsem si objednal na stránkách OKAY Mobilní telefon Lenovo Moto E4 Plus Iron Gray + Powerbanka 10 000 mAh plus dárek držák mobilu do auta a powerbanka 2600 mAh. Foto screehshotu uvedeného zboží přikládám do přílohy. Toto foto jsem si pořídil z důvodu problému již jednou s uvedenou prodejnou OKAY. Téhož dne v 11.43 hod. byla má objednávka přijata pod číslem 9918101658 ve které bylo již víše uvedené zboží bez powerbanky 10 000 mAh. Na toto jsem ihned v cca 11.45 hod. volal zákaznickou linku OKAY, kde jsem celou záležitost uvedl pracovnici této linky. Ta okamžitě otevřela stránky uvedeného zboží, kde odsouhlasila co jsem si vybral a že tato powerbanka 10 000 mAh bude součástí objednaného mobilního telefonu. Dne 10.1.2018 ve 12.04 hod. mi přišel e-mail s tím, že zboží je připraveno na prodejně OKAY uvedené v objednávce. Prodejna OKAY cz. Bohosudovská 1603, 41501 Teplice, Trnovany. Téhož dne 10.1.2018 v 16.25 hod. jsem se dostavil se svou přítelkyní na uvedenou prodejnu OKAY, kde jsem prodavačce která stála u kasy sdělil, že zde mám objednané zboží a uvedl číslo objednávky. Ta za okamžik donesla mnou objednaný mobilní telefon, držák mobilu do auta a powerbanku 2600mAh. Na toto jsem jí sdělil, že u objednávky byla uvedena ještě jedna powerbanka a to 10 000 mAh. Na toto mi bylo uvedeno, že se občas stává že u objednaného zboží z e-shopu nedorazí vše a nebo také mohlo jít o nějakou chybu v e-shopu. Proto jsem se prodavačky s mou přítelkyní zeptal jak tuto věc a s kým mám řešit a popřípadě jak dále postupovat. Prodavačka mi odpověděla, že to máme řešit formou reklamace a nebo nepřevzetím objednaného zboží. S tímhle jsem samozřejmě nesouhlasil a zeptal se na koho a kam se mám pro případnou reklamaci obrátit. V tom okamžiku do celé události vstoupil pan prodavač, který pravděpodobně byl nadřízený prodavačky u kasy a tuto poslal pryč s tím, že naší záležitost vyřeší on sám. Hned na to nám bylo sděleno, že pokud se nám to nelíbí, tak nám objednané zboží nevydá a odešel s tímto za prosklený ochoz o pár metru dále kde si sedl a nejevil známky jakékoliv ochoty s námi komunikovat. Hned jsem zavolal na linku OKAY kde jsem již nikoho nezastihl a proto jsem se obrátil o radu na svého právního zástupce, který mi uvedl, že toto si prodavač nemůže dovolit a abych si objednané zboží převzal s tím, že se to bude celé řešit právní cestou. Proto jsem šel za již uvedeným prodavačem a požádal ho o vydání zboží a informoval ho o tom jak dále budu postupovat. Ten se začal chovat arogantně a povýšenecky s tím, že mobilní telefon otevře a přesvědčí se zda powerbanka 10 000 mAh není uvnitř. Na toto jsem mu razantně odpověděl, že jako zákazník si zboží překontroluji sám a že on mi nic rozbalovat nebude. To on odmítl a začal na mě zvyšovat hlas a řekl mi, že mi opětovně odmítá vydat zboží a že na to má právo. Do toho vstoupila má přítelkyně a sdělila,aby nám zboží vydal a že zde jsme naposledy. Prodavač prohodil ještě pár urážlivých nadávek a zboží předal prodavačce, která stála u kasy. Při placení u kasy ještě tento prodavač přišel a vyhrožoval nám, že pokud celou záležitost budeme chtít dále řešit tak to budou oni kdo to bude muset zaplatit. Ještě dále uvedl, že takoví zákazníci by neměly ani do prodejny chodit. Je mi líto toho, že v této výše uvedené prodejně pracují tací neslušný zaměstnanci, kteří očerňují dobrou pověst tohoto obchodu. Jsem neskonale zklamaný z toho jak muže někdo zaměstnávat v takovém známém obchodě pracovníky kteří se neumějí chovat k zákazníkům.
Mobilní telefon Lenovo Moto E4 Plus + Powerbanka 10 000mAh
Dodání nabízeného zboží a vyřešení chování prodavače na prodejně
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží (včetně slibovaného příslušenství) a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky podmínky akční nabídky, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Anýži,
velice se Vám omlouváme za nedodání slíbeného dárku a nepřípustné chování personálu prodejny. Zpětná vazba našich zákazníků je pro nás velice důležitá a pomáhá nám zlepšovat služby poskytované našim zákazníkům, kterých si velice vážíme. Na základě Vašeho podnětu, jsme situaci zevrubně prověřili. Za neakceptovatelné jednání zaměstnanců naší teplické prodejny se ještě jednou hluboce omlouváme. Chybějící dárek v podobě powerbanky s kapacitou 10 000 mAh Vám byl doručen dne 5. 2. 2018. Věřím že jste s dárkem spokojen a že Vám bude dlouho a spolehlivě sloužit.
Pevně věřím, že se již podobné nedorozumění nebude opakovat a že zůstanete i nadále naším spokojeným zákazníkem.
S pozdravem
Váš OKAY
Po dlouhě době zvítězil rozum nad predsudkama a tím, co zákazníkovi náleží. Děkuji za pomoc dTestu, který toho pro spotřebytele dělá nad rámec svých povinností. Bc. Anýž Pavel