Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zboží (7 položek) objednáno 10. prosince 2017, dnes je 14. ledna 2018 a kromě jedné položky stále zbytek nemáme. Jednou jsem dostal odpověď, že zboží je již na cestě a bude určitě dodáno do nejpozději 9. ledna. Do dnešního dne nic. Ani zboží, ani odpověď.
Dle doporučení jsem vyplnil "tiket" na stránkách Poštovné ZDARMA s popisem problému a slušnou žádostí a dostal jsem odpověď, že kontrolou bylo zjištěno, že mi nebylo dodáno zboží. Výsměch? Několikrát jsem následně přes jejich formuláře žádal o reakci. Od té doby nic.
Navíc mě jejich server obtěžuje na počítači spamem formou vyskakovacího okna s jejich nabídkami zboží.
2163361 Neodymové magnety - 100 ks, 1x2163355, 1x2163356, 1x2163357, 1x2163358, 1x2163360
Dodat objednané a zaplacené zboží co nejdříve, sdělit reálný termín dodání.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den,
u všech produktů bylo na našich stránkách tučně vyznačená informace o době dodání, která je 10 - 30 dní od data odeslání. Veškeré položky Vám již byly odeslány a proto Vás prosíme o vyčkání. Doba na dodání zásilek ještě neuplynula.
Přeji hezký den
Aneta J.
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Veškeré zboží již bylo dodáno. Dále potvrzuji uvedené vyjádření dodavatele, ovšem s tím, že termíny byly u tří položek ze čtyř překročeny a tedy nedodrženy.
Moje doporučení pro ostatní je, že je třeba se obrnit značnou trpělivostí s termínem dodání a není vhodné využívat pro objednávky "na čas". Strategie a obchodní model tohoto typu je založen na jiném principu, kterému rozumím, ale je nasnadě zvážit, zdali úspora za "poštovné zdarma" přinese kýžený efekt. Mnohdy je lépe si těch pár korun za poštovné zaplatit a objednat jindy a s rychlým dodáním. Jinak povařuji za vyřízené a uzavřené.