Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 27. 12. 2017 jsem své dceři koupila kozačky v ceně 899,- Kč v prodejně CCC Czech Europark Štěrboholy, Nákupní 389/3, Praha 10. Hned druhý den si je dcera vzala na sebe a pravá bota jí vzadu na Achillově šlaše odřela až do krve. Předpokládala jsem, že chybné všití zadní výztuhy boty nebude problém opravit, popř. nám bude nabídnut jiný pár bot a boty jsem reklamovala.
Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že to, že obuv zákazníka tlačí, není vada výrobku, ale nevhodně zvolený střih obuvi vzhledem k noze zákazníka. Vzhledem k tomu, že odřenina nevznikla na obou nohách, ale pouze na pravé noze, a to v místě šlachy, je jasné, že vnitřní zadní část boty je špatně ušita. Bohužel při zkoušení to dcera nepoznala, až při delší chůzi.
Je možném, že reklamace nebyla uznána pro nedostačující popis místa odřeniny. Situaci jsem popsala prodavačce, která obuv přebírala, ta ale napsala pouze: Na pravém půlpáru vevnitř bota rozedřela nohu. Požádala jsem ji, aby dopsala alespoň zezadu, což učinila. Pravděpodobně by bylo lepší uvést zezadu v místě Achillovy šlachy.
Při vyřizování neuznané reklamace dne 13 1. 2018 mi paní vedoucí neumožnila reklamaci opakovat a upřesnit a sdělila mi, že se s tím nedá nic dělat. Svůj požadavek jsem vytrvale opakovala, ale paní vedoucí svůj názor nezměnila.
Ráda bych se tedy nositelných bot domohla touto cestou.
Předem děkuji a jsem s pozdravem,
Pyrochtová Renata
ČERNÉ KOZAČKY - Č. PRODUKTU: 2220759630046 JENNY FAIRY WS16375-13
Žádám o výměnu obuvi, popř. opravu pravé boty. Vzhledem k tomu, že nastupuje zima a já jsem tedy nucena koupit dceři jiné teplé kozačky, vyhovovalo by mi též vrácení peněz.
|
Tweet |
Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.
Pokud by prodejce úspěšně prokázal, že věc namítaným nedostatkem v době převzetí netrpěla a následně reklamaci zamítl, doporučujeme zkontrolovat si, zda to bylo na základě důvodů, které zákon připouští. Pokud použil zákonné důvody, které se nezdají příliš přiléhavé, má spotřebitel možnost se obrátit na soudního znalce z oboru. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.