Společnost


General Logistics Systems Czech Republic s.r.o.

Počet nahlášených stížností:19
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#20774GLS mi přepravou rozbibli multif troubu a zamítli reklamaci s tím, že jsem nesepsala škodový zápis.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2018, před 7 lety

Jana Valentová

Znění stížnosti

Dobrý den, přes přepr. spol GLS jsem objednala přepravu mikr. trouby MC8088HLC. Jedná se o balík č. 13054284 . Žádost reklamace podána 24.11.2017 a dopis o zamítnutí mi přišel 27.12 . 2017
Paní , od které jsem ji koupila ,mi ji perfektně zabalilia do 2 krabic, byl proložena bubl folií , novinami, zbytky kartonů , folií apod a zabezbečena opravdu výborně. Paní mi posílala fotky.Troubu mi u paní vyzvedli o den později, než bylo obj. a trouba mi přišla úplně rpzbitá. Posunutá vyražená dvířka, prohnutá uprosted. Podotýkám, že trouba je celokovová, náraz musel být velmi silný, dle nás ji hodilina zem a dopadla na boční stranu krabice( usuzujeme dle toho, že byla uprostřed prohnutá a tím pádem se zkřivila dvířka, nejde zavřít. Rozbitý otočný kruh a další úlomky z plastu, co byly u dvířek. Podala jsem reklamaci ihned do 20 min. po odjezdu GLS. Balík nevykazovat a první pohled žádnou újmu ( byl kompletně navíc omotán lep. páskou ) , náraz by tak nepropíchl karton.,navíc pokud spadlala na tu boční stranu , která je rovná, nemůže ani nic být vidět. . Vážila skoro 40 kg.
Troubu dovezla žena, která troubu nemohla ani vytáhnout z auta. Byla sama , nikdo ji nepomáhal a troubu už neunesla a spustila ji přede mnou cca z 30 cm na zem. Chtěla rychle podepsat převzetí, a ihned odjela, telefonovala u toho, vůbec jsme spolu nemluvily. Balík jsmse rozbalili na místě, kam ho shodila, protože krabice byla velká,máme užší vst. dveře. A hned jsme uviděli tu hrůzu. Viděla to i naše sousedka, která už došla k nám. Paní z GLS mi napsala : je nám líto, ale na zamítnutí této reklamace trváme. Pokud je obal neporušen, v systému není o poškození žádný záznam a zásilka je převzata bez výhrady, nemůžeme nést odpovědnost za případné poškození samotného obsahu, jelikož v takovém případě nelze prokázat, že by k poškození skutečně došlo při přepravě (k poškození mohlo dojít až po předání zboží).
Reklamaci zamítli, z odůvodněním, že nebyl sepsán Škodový zápis. a na základě bodu §15jejich podmínek( při neporušení balení zásilky neodpovídáGLS za pošk balíku a nenese zodpovědnost.
Je to přeci jejich hl.činnost a oni se zřekli zodpovědnosti .Já si objednala přepravu zboží a oni si za to vzali peníze. Teď mi nechtějí nahradit škodu, přestože jsem jim ještě týž den poslala fotky, které dělala paní před odesláním balíku. Trouba byla jako nová. Obratem dostali i fotky rozbitého zboží jejich přepravou. Prosím , můžete mi pomoci ? Přeci není možné , aby se zříkali zodpovědnosti, když ručí za doručení a nepoškození zboží , když se mnou uzavřou smlouvu ?
Napsala jsem ji m, že se z jejich strany jedná o hrubou nedbalost, nechají nosit 40 kg balíky ženou , to snad ani není přípustné. Navíc jsem vidělá já i sousedka, která byla cca 8 m od nás , jak balík upustila cca 30 cm nad zemí, už ho neunesla. Vůbec se k tomu nevyjádřili. Napsala jsem jim odvolání zamítnutí reklamace i to že se jedná o hr. porušení, že s balíky háží a zvedá je ml. žena , přestože balík má hmotnost skoro 40 kg, ale nereagují na to. Jsem v inv. důchodu a na multif. troubu jsem si šetřila víc jak půl roku. Rozbili ji a nechtějí přijmou zodpovědnost za to, že ji rozbili.Na mé opakované urgence , odvolání zamítnutí reklamace, nereagují. Trouba je k likvidaci, klidně si pro ni mohou přijet o dvézt si ji.
Prosím, mohu vás prosím požádat o pomoc ? Děkuji a přeji hezký den. S pozdravem, Jana Valentová


Produkt

LG MC 8088 HLC - Mulif. trouba LG, https://www.mall.cz/volne-stojici-mikrovlnne-trouby/lg-mc-8088-hlc?tab=discussion


Požadované řešení

Žádám přepravní spol. GLS, aby vyhověli mé žádosti reklamace, kdy mi zcela rozbili přepravou hodnotnou multif. mikrovlnnou troubu v hodnotě 6000 Kč ( zaplatila jsem za ni
3000 Kč ) + přepravné 283 Kč , které jsem jim zaplatila dopředu. Celkem žádám 3283 Kč. jakožto náklady vynaložené na koupi tohoto zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2018 10:43, před 7 lety

V případě, že spotřebitelka zakoupila troubu od soukromé osoby a nikoli od podnikatele, pak tento nenese za věc odpovědnost během přepravy. Došlo-li tedy k poškození věci během přepravy, primární odpovědnost jde za přepravní společností, se kterou je spotřebitel povinen situaci řešit a nikoli prodejce. Tento systém vychází z §§ 2121 a 2123 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Podle 2478 občanského zákoníku nahradí zasílatel škodu, která při obstarávání přepravy na věci vznikla, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Toto ustanovení je dispozitivní, nicméně podle § 2898 se nepřihlíží k ujednáním, která předem vylučují povinnost k náhradě újmy způsobené úmyslně nebo z hrubé nedbalosti. Společnost v obchodních podmínkách uvádí, že "Při neporušeném balení zásilky neodpovídá GLS za mechanické, elektrické, nebo elektronické poškození obsahu i když vnitřní balení zásilky bylo dostatečné." Takové ujednání odpovědnost společnosti zcela vylučuje, což s ohledem na zmíněný § 2898 není přípustné. Jestliže je tedy příkazce s to prokázat alespoň hrubou nedbalost ze strany společnosti, odpovídá společnost za vzniklou škodu.

Podle obchodních podmínek společnosti se zápis o škodě sepisuje v případě škody zjevné při doručení. V případě škody, která není při doručení zjevná, se nárok uplatňuje v písemné formě do 3 pracovních dnů od doručení nebo vrácení zásilky a nevyžaduje se podání na formuláři pro zápis o škodě.

V případě, že dojde mezi zasílatelem a příkazcem, který je spotřebitelem podle zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele v platném znění, ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může rovněž spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2018 19:19, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.