Společnost


T.S.BOHEMIA a.s.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#20791Vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2018, před 7 lety

Jan Hajný

Znění stížnosti

Uvádím svoji komunikaci s firmou T.E.Bohemia :

Dne 4.11.2014 jsem zakoupil elektrickou řetězovou pilu zn. SHARKS HY6107, kterou jsem dne 9.9.2015 reklamoval z důvodu poruchy. Reklamaci jsem uplatnil na Vaši pobočce na adrese Opatovská 874/25, 149 00 Praha.
Dne 29.9.2015 byla moje reklamace vyřízena s informací, že pilu nebude výrobce opravovat a že mně zasílá novou pilu, kterou jsem téhož dne převzal.
V průběhu velmi krátkého provozu však došlo k další poruše, kterou jsem však již neuplatňoval na pobočce na adrese Opatovská 874/25, která byla v mezičase zrušena, ale na adrese Karlovo nám. 558/29, 120 00 Praha u firmy ITS SERVISMAX. Tato firma, jak mně bylo sděleno, vyřizuje pro Vás reklamace.
Tam mě pak informovali, že reklamace se neuznává, protože na novou pilu, kterou jsem dostal výměnnou za poškozenou se vztahuje pouze záruční lhůta od data prodeje původní pily.
Obracím se proto na Vás, jako dodavatele, s žádostí o vyřízení mé reklamace buď opravou vadne pily, její výměnou, nebo vrácením peněz.
Pro Vaši informaci uvádím, že stále je v platnosti Občanský zákoník č. 89/2012 Sb. kde v paragrafu č. 2165 „Práva z vadného plnění“ je uvedeno : „Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí“ a já novou pilu převzal 29.9.2015.

oodpověď:

Dobry den pane Hajny,
je mi lito , ale to je mylny vyklad, prevzetim je mysleno plneni kupni smlouvy, tedy predani zbozi na zaklade dodavky, nikoli z reklamace. Nebo jste nalezl nekde jiny vyklad?
S pozdravem,
Jakub Arely
Manažer servisu / RMA

T.S.BOHEMIA a.s.
Sladovní 103/3, 779 00 Olomouc
tel.: +420 585 157 449
GSM: +420 777 912 060
http://www.tsbohemia.cz


Produkt

viz. výše


Požadované řešení

viz.výše


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2018 11:23, před 7 lety

Běh nové záruční doby či práv z vadného plnění v případě výměny věci za novou je spornou otázkou. Zákonná odpovědnost prodejce má podle výkladu tvůrců občanského zákoníku skončit nejpozději dva roky od koupě. Občanský zákoník (zákon č. 89/2012 Sb.) to tak ale výslovně neříká.

Ustanovení § 2169 stanoví, že zákazník má právo na dodání nové věci bez vad, a § 2165 zase říká, že reklamovat lze vady, které se na věci vyskytnou ve lhůtě 24 měsíců od převzetí. Neříká „od prvního převzetí“. Dle našeho názoru je tedy nutné vztáhnout toto ustanovení na každé převzetí nové věci, i když oproti dřívější úpravě není v občanském zákoníku výslovné ustanovení o běhu nové lhůty.

Pokud je nám však známo, otázkou se ještě nezabýval žádný soud, a tak prozatím není k dispozici soudní rozhodnutí, které by popsaný výklad podporovalo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2018 20:43, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.