Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
u obchodníka si zakoupil elektrický holící strojek Philips, který jsem se pokusil v zákonné 14 denní lhůtě vrátit. Obchod toto odmínul s tím, že se jedná o vrácení rozbaleného higienického zboží a že to má kdesi v obchodních podmínkách.
Při samotném nákupu jsem si však nic takového nedozvěděl a ke zboží dokonce šlo dokoupit prodlouženou dobu vrácení na ROZbalené zboží.
Nejen že mě odmítli na pobočce, ale dokonce i na stížnost reagovali zamítavě. Přitom zboží bylo pouze v krabici, žádný higienický obal se nekonal. Přesto, že jde pouze o dva tisíce, toto chování mě příjde hodně matoucí, až nečestné.
Poradíte mi, kam celou věc postoupit dále a zda jsou moje úvahy správné?
Odmítli mě na základě § 1837, přestože jsem argumentoval §11a i §1811 a 1820 dle §1820 odst. 1 písm. f) atd
Myslím, že v tomto případě je možnost vrácení, zvláště s ohledem neuvedení při nákupu a vcelku nehygienickém obalu jasná, jen nevím co dělat, pokud toto tento obchodník odmítá
Philips S5130/06 Series 5000
Vrácení pěnez za nepoškozený rozbalený produkt ve 14 denní zákoné lhůtě
|
Tweet |
Podle § 1837 písm. g) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, není možné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. V případě elektrického holícího strojku dle našeho názoru nelze napevno stanovit, že odstoupení od smlouvy není možné vůbec. Odstoupení tedy obecně možné je, ale s určitými komplikacemi. Pokud by např. holící planžety byly zatavené v hygienickém obalu, potom by byl spotřebitel povinen při odstoupení nahradit jejich cenu, avšak k aplikaci takového postupu ve vztahu k celému holícímu strojku není důvod.
Jestliže však planžety v hygienickém obalu nebyly a nebyly ani použity, potom není důvod k jakémukoliv omezení práva na odstoupení. Další situace by byla, kdyby planžety nebyly v hygienickém obalu, ale byly by použité. V takové situaci by je spotřebitel rovněž musel nahradit.
Uvedení informací vztahujících se k právu na odstoupení do obchodních podmínek, které spotřebitel odsouhlasí před objednáním zboží, je obecně dostatečná. Nicméně obsažené ujednání tak, jak je aplikováno je vzhledem k výše uvedenému nepřiměřené.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.