Počet nahlášených stížností: | 70 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážená paní, vážený pane,
dne 9.1. 2018 jsem si objednal zboží (obj. č. 201810021) na stránce SPOMALL.CZ, jejíž provozovatelem, dále jako ,,prodávající“ je uvedena společnost:
Sport Mall s.r.o., Seifertova 549/42, 130 00, Praha 3
IČ: 03764621, DIČ: 03764621
Tel.: +420 727 990 801
E-mail: info@spomall.cz
Jednatelé:
JAKUB STUDENÝ
Zelinářská 529/8, Braník, 147 00 Praha 4
Den vzniku funkce: 18. března 2016
JAROSLAV ZIMA
Čílova 281/11, Veleslavín, 162 00 Praha 6
Den vzniku funkce: 18. března 2016
Učinil jsem objednávku 3ks produktů, v celkové ceně 1596Kč, vč. dopravy a úhrady dobírkou.
Jako způsob dopravy jsem zvolil společnost PPL a formu úhrady dobírkou. Zásilka byla převzata společností dne 9.1. 2018 v 19:48 a 10.1. 2018 doručena na uvedenou adresu.
Dle podmínek dopravce (společnosti PPL) je možné zkontrolovat obsah zásilky až po převzetí,resp. zaplacení dobírkové částky. Doručený balík nejevil známky poškození, tím pádem nebyl důvod zásilku nepřevzít. Po otevření byla zjištěna nekompletnost objednávky.
V balíku se nacházel pouze jeden produkt a to:
FITDAY002 Fit-Day Based PROTEIN Chocolate 600g - 449 Kč
Zbylé dva produkty chyběly. Dle dopravce se jednalo o 1balík, takže není možné, že by zboží přišlo ve více balících/zásilkách. Dalším faktem o nekompletnosti zásilky je udaná váha balíku, která činila pouhých 1,41kg, přitom jen obsahově by byla váha min. 1,8kg + váha obalového materiálu produktů (resp. dóz) + krabice.
Tuto nesrovnalost jsem chtěl ihned řešit telefonicky, ale zadané číslo, dle obchodních podmínek, neexistuje (+420 727 990 801) a na druhé číslo (+420 737 350 333), které bylo uvedeno v emailu s objednávkou, se nedá dovolat, neboť po jeho vytočení se ozve informace o plné hlasové schránce.
Odeslal jsem tedy ihned email na adresu info@spomall.cz, kde jsem vyzval prodávajícího k okamžitému vyřešení sporu. Doposud mi nebylo odpovězeno a na uvedená tel. čísla se stále nelze dovolat.
Dle informací o prodávajícím na serveru Heureka.cz je několik poškozených zákazníků, kteří mají obdobné problémy (doručení neúplné objednávky, příp. celkové nedoručení zásilky) s nákupem zboží u společnosti Sport Mall, s.r.o. (e-shop SPOMALL.cz). I proto se tedy domnívám, že se nejedná jen o chybu při odbavování objednávek/zásilek, ale o promyšlenou strategii, jak se obohatit na úkor zákazníka - ,, kupujícího“.
Způsob vyřízení odstoupení od smlouvy, příp. reklamace požaduji buď navrácením finančních prostředků za nedodané zboží tj. 1038Kč, příp. dodatečné dodání chybějícího zboží na dodací adresu dle objednávky.
S pozdravem
M. Brůna
FITDAY002 - Fit-Day Based PROTEIN Chocolate 600g; FITDAY009 Fit-Day Smoothie brokolice-okurka-špenát 600g; FITDAY011 Fit-Day Smoothie mango-malina 600g
Dodání chybějícího zboží nebo navrácení finančních prostředků za nedodané zboží, tj. 1038Kč
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.