Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 15.11.2017 jsem si u Alzy koupil zboží a zaplatil službu "Vrácení zboží v 60 denní lhůtě". V podmínkách uvádí, že je nutné přinést zboží na jednu z poboček. Dne 15.1.2018(pondělí) jsem šel zboží vrátit a už mi bohužel služba nebyla uznána. Měl jsem zboží vrátit o den dříve. Jak by to tedy šlo vrátit na pobočce v neděli, kdy nemají otevírací hodiny? Měl jsem na to tedy čas jen do pátku 12.1.2018? To, že byl víkend je můj problém? Navíc se nejedná o vrácení peněz, ale o výměnu zboží.
Vrácení zboží a protihodnoutou poskytnutý poukaz na koupi nového zboží.
|
Tweet |
Alza v obchodních podmínkách ke službě vrácení zboží do 60 dnů uvádí, že je službu nutné uplatnit nejpozději 60. den od objednání výrobku (viz https://www.alza.cz/specifikace-sluzby-moznost-vraceni-bez-udani-duvodu-do-2-mesicu-art8941.htm). Ve všech informacích ohledně povahy zmíněného časového úseku jej Alza označuje jako lhůtu. Pro počítání lhůt se pak použijí pravidla stanovená zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Konkrétně § 607 občanského zákoníku stanoví, že připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.
Pokud tedy konec lhůty měl připadnout na 14.1.2018, potom její konec nastal dle pravidel pro počítání lhůt až v pondělí 15.1.2018 nehledě na to, zda v neděli pobočka byla otevřená nebo ne. Podmínky totiž nestanovují žádné pravidlo pro počitání lhůty, takže je nutné aplikovat občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.