Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Stalo se mi to stejné, co je tady už popsáno. Také jsem si zaplatila Premium členství na dané období v hodnotě 149,-Kč. Služba mi ale nevyhovovala a tak jsem chtěla profil na stránkách zrušit, což jsem opakovaně udělala v sekci nastavení, kde mě to neustále navádělo na to, kam mám kliknout a zrušit členství, ale nikam jsem se nedoklikala a profil stále zrušený není. Dnes jsem zjistila, že mi byla z mého účtu stržena částka 2247,-Kč, aniž bych byla nějak upozorněna. Navíc k tomu byla použita má bankovní karta. Jak je možné, že se obnos odečetl, když je jinak při placení kartou potřeba zadat kód. Psala jsem na mail zakaznickyservis@academic-singles.cz, ale bohužel se mnou nikdo nekomunikuje. Dnes posílám písemnou výpověď. Ve VOP je popsáno, že pokud neukončím vztah bude automaticky prodlužováno členství. Ovšem, že budu vyzvána a informována. To se ale nestalo, nikdo mě neupozornil, ani nevyzval...tzn. že VOP byly ze strany Academic singles porušeny.
dále se ve VOP píše: Smlouva na zpoplatněnou službu zakoupenou prostřednictvím webové stránky se prodlouží automaticky o dobu platnosti dohodnutou při objednání (např. 3, 6 nebo 12 měsíců)....já jsem si ale nic nedohodla. A když už bych se řídila dle této věty ve VOP, měli by mi prodloužit pouze a zase jen na dobu, kterou jsem měla sjednanou poprvé za 149,-Kč.
Dle mého právě oni porušují své VOP, když uvádějí svou mailovou adresu ( kundenservice@academic-singles.cz), která je nefunkční a není možné se s nimi spojit.
seznamka Academic singles: https://app2.academicsingles.com/index.html#/
Pomoc se zrušením účtu, vymazáním všech informací o mé osobě, zamezení požadování jakékoliv částky a vrácení neoprávněně strhnuté částky 2247,-Kč
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: ALAHMD85
Dobý den,
dle našich infomací byl již případ vyřešen,
děkujeme Vám.
Hodnocení: