Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 5.12.2017 jsem si koupila zimní obuv v ceně 1899 Kč v prodejně Talbot v Rumburku. 15.12.2017 jsem v obuvi poprvé vyšla ven a to z domu na parkoviště do auta, dále z parkoviště v SRN před OBI do prodejny a již po ujití dohromady cca 100 m jsem cítila, že do pravé boty mi zatéká. Upozorňuje, že jsem procházela jen mokrým sněhem. Doma jsem zjistila, že levá bota je dtto. Ihned jsem jela reklamovat boty do prodejny, kde se prodavačka sama přesvědčila o vadě. Boty převzala s tím, že zaznamenala, že trvám na vrácení peněz. Dnes 15.9.2018 jsem se dostavila na prodejnu na základě jejich výzvy. Nejprve mi dala prodavačka podepsat jakýsi záznam v sešitě a potom teprve přinesla za skladu obuv s "protokolem", kde mi prodejce reklamaci neuznal a to s tím, že pouze celopryžová nebo celoplastová obuv je vodonepropustná. Na toto jsem nebyla při koupi upozorněna a skutečně jsem nepředpokládala, že zimní obuv v ceně 1899 Kč se nesmí nosit v mokrém sněhu.
Uvádím, že jsem nedostala řádný protokol o vyřízení reklamace, ani žádné vyjádření výrobce (je pouze uvedeno "po konzultaci s výrobcem" pravděpodobně telefonicky). Obdržela jsem pouze na čistém papíru A4 jakési vysvětlení na 8 řádcích od Ing Bučka, bez uvedení funkce či oprávnění vyřizovat reklamaci. Toto mohl napsat jakýkoli pracovník firmy.
Prosím Vás o pomoc v této věci. Jsem sama důchodkyně a vyhodit cca 2000 Kč pro mne znamená velkou díru v měsíčním rozpočtu.
Znovu prohlašuji, že do bot skutečně zatéká a považuji jednání firmy Talbot za velice nesolidní. Při jakékoli sebemenší zkoušce, kterou neprovedli, jelikož se o ní nezmínili, se o netěsnosti mohli přesvědčit.
Děkuji Vám za pomoc při řešení celé záležitosti.
opsáno z účtenky: 5-Z 9982-35 dámská obuv . Jedná se o polovysokou zimní obuv uvnitř zateplenou. Zatéká pravděpodobně ve švech kolem celé boty.
Požaduji vrátit peníze v plné výši, tj. 1899,- Kč. Obuv dle požadavku okamžitě vrátím naprosto nepoškozenou. Znovu opakuji, že jsem v obuvi ušla cca 100 m.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Jestliže tento postup namítání nedostatečného prokázaní opaku v odůvodnění zamítnutí reklamace nebude úspěšný, tedy pokud spotřebiteli důvody zamítnutí reklamace v písemném odůvodnění nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání podnětu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.