Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
12.12 převzali reklamované zboží-tiskárnu (podací číslo DR9065434586M). Přitom 18.12 napsali email, že přijali reklamaci. Toto už mi začalo být podivné. 27.12 nám přišel email, že reklamace byla uznána. Od té doby se nic neděje. Kontaktovala jsem obchod a dostalo se mi odpovědi až 12.1, že se jim tiskárna vrátila a posílají ji ten den znovu. A zase ticho po pěšině. Jenže DPD nás ani v jednom případě nekontaktovalo. Několikrát jsem je žádala o podací čísla první i druhé zásilky-nikdo nereaguje. Mám takový dojem, že se snaží celou záležitost jen natahovat a nic nám zasláno nebylo. Jelikož nesplnili zákonnou 30ti denní lhůtu žádala jsem o vrácení peněz, dle zákona. Nikdo nereaguje. Na všechny moje emaily mi jen přijde potvrzení o přečtení dané zprávy a nikdo nekomunikuje.
Uvažuji o podání trestního oznámení.
Tiskárna multifunkční HP Deskjet GT 5820
Požaduji platbu zpět za tiskárnu+4 náplně.
V tiskárně byly doplněny úplně nové náplně, které nelze vyčerpat.
Obchod nekomunikuje a nesplnil zákonnou 30 ti denní lhůtu. Nemám ani tiskárnu ani peníze.
|
Tweet |
Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy.
Tato lhůta pak zahrnuje i informování spotřebitele o vyřízení reklamace. Tedy spotřebitel musí v rámci této lhůty být o vyřízení reklamace informován a musí mít možnost zboží si vyzvednout (příp. mu musí být přímo doručeno). V opačném případě nelze považovat reklamaci za řádně vyřízenou.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.