Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Mám uzavřenou smlouvu se společností Vodafone na poskytování mobilních služeb. V místě mého bydliště není na mém pozemku dostupný internet a to dokonce ani EDGE, prostě žádné připojení, ačkoliv na mapě pokrytí uvádějí plné pokrytí 2G, 3G a 4G. Na dalších místech, kde se často zdržuji rekreačně signál extrémně kolísá a ztrácí se úplně, takže nelze ani volat. Lze pro tyto důvody odstoupit od smlouvy z důvodu neposkytnutí avizovaných služeb nebo podání klamavých informací na mapě pokrytí, která je dostupná na webu Vodafonu? Domnívám se, že by to jít mělo, ačkoliv helpdesk Vodafonu mi to vyvrací.
paušál
odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Rozsah pokrytí je jedním z parametrů kvality služby a účastník by měl být o tomto parametru dostatečně informován. Sílu signálu je možné ověřit prostřednictvím map pokrytí, které ale nemusí být vždy stoprocentní. Spotřebitel by si měl tyto skutečnosti ověřit již před uzavřením smlouvy. Vzhledem k tomu, že s ohledem na fyzikální a geomorfologické faktory není možné zaručit dostupnost signálu vždy a všude, považuje Český telekomunikační úřad za férové, kdyby operátor umožnil účastníkovi ukončení smlouvy bez sankce, pokud došlo ke zhoršení pokrytí daného území z důvodů výhradně na straně operátora. Na druhou stranu také existují i důvody, které jsou mimo dosah operátora (např. stavba výškových budov nebo jiné technické překážky). Toto se nevztahuje na případy, kdy naopak ke zhoršení pokrytí dojde z důvodů na straně účastníka, například v případě, že se přestěhuje.
Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně, kvůli závadě na straně podnikatele poskytující veřejně dostupnou službu elektrotechnických komunikací, je tento podnikatel povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Pokud není služby poskytována ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. Podání reklamace však nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, pane Hradecký,
mrzí mě, že se potýkáte s nedostatečným pokrytím.
Prosím napište nám přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/, abychom tuto záležitost mohli ještě jednou prověřit. Uveďte prosím přesnou adresu (včetně ulice a čísla domu), na které se nemůžete připojit k internetu, datum a čas pokusu o připojení, typ telefonu a pokud se připojení podaří, napište nám i naměřenou rychlost (např. přes DSL.cz).
Dále prosím uveďte, jestli nefunguje jen připojení, případně také hovory nebo SMSky. Pokud máte potíže i s voláním, uveďte prosím příklad hovoru z dané adresy (datum a čas, volané číslo, popis, jak se potíže projevily).
Děkuji a přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.