Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V internetovém obchodě Onlineshop cz jsem zakoupila dne 20.6.2017 benzinovou sekačku VEGA46 HWXV 6in1 v ceně 6879.- Kč.U sekačky přestal fungovat pojezd a špatně startovala.Po dohodě s prodejcem byla přijata dne 18.11.2017 na záruční opravu.Dne 19.12.2017 jsem obdržela e-mail o zamítnutí reklamace,bez uvedení důvodu pod jiným číslem s fakturou na částku 1364,-Kč.Jelikož mě nikdo předem neinformoval o ceně opravy a nedala jsem souhlas s opravou na vlastní náklad a nesouhlasilo č. reklamace odmítla jsem sekačku na dobírku převzít a poslala jsem 21.12.2017 písemně stížnost na vyřízení reklamace.Odezva žádná.Zavolala jsem na reklamace uvedené firmy a bylo mě sděleno,že to byl omyl,sekačka bude opravena v záruce a pro vytíženost dopravy doručena po Novém roce.Dne 8.1. jsem e-mailem urgovala dovoz sekačky a bylo mi odepsáno p.Hanušem že reklamaci zaurguje u kolegyně a žádal mě o trpělivost.Pro naprostý nezájem věc vyřešit, jsem dne 11.1.2018 zaslala písemě odstoupení od kupní smlouvy pro překročení lhůty k vyřízení reklamace.Opět žádná reakce.Dnes ráno zavolal dopravce,že veze sekačku na dobírku.Tak už opravdu nevím ,co si mám o tom myslet
benzinová sekačka VEGA 46 HWXV 6in1 výr.číslo není uvedeno.
Pro naprostou ztrátu důvěry v serioznost této firmy a nedodržení termínu opravy požaduji odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny v částce 6 879,- Kč.
|
Tweet |
Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy.
Tato lhůta pak zahrnuje i informování spotřebitele o vyřízení reklamace. Tedy spotřebitel musí v rámci této lhůty být o vyřízení reklamace informován a musí mít možnost zboží si vyzvednout (příp. mu musí být přímo doručeno). V opačném případě nelze považovat reklamaci za řádně vyřízenou.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce.
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal. Co se týče mimo záruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.