Společnost


Extreme Digital Zrt.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20899Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2018, před 7 lety

Hana Vohánková

Znění stížnosti

Dobrý den,prosím o radu jak postupovat.9.12.17 jsme si objednali na Heurece televizor Panasonic TX-50EX780E v hodnotě 24160Kč,byl zakoupen od prodejce X Extreme digital Zr.t. ičo společnosti Cg01-10-045 869 sídlem v Budapešti(č.objednávky 8033ICK18)
doručen 18.12.17,ale po zapnutí se rozsvítila červená dioda a nic nefungovalo,po konzultaci se servisem Panasonic nám bylo sděleno,že televizor je vadný ať ho vrátíme oprava by byla kolem 5000Kč, 21.12.2017 jsme se domluvili tedy s prodejcem na odvozu ten byl až 4.1.2018,ale už 28.12.2017 jsem prodejci (sídlí v Maďarsku)poslala doporučený dopis-odstoupení od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů a i několik odstoupení e maillem.Dostali jsme přidělené č.reklamace 2458VA2018 a tím to skončilo,když se dotazuji emailem i telefonicky /č. 255719134/,stále stejná odpověď-vyčkejte zákaznický servis se s vámi brzy spojí,ale od 19.12 2017 kdy byla závada nahlášena,bylo asi 20 telefonátů s operátorem panem Trencsikem,který mi neustále opakuje,že televizor je v servisu(což mě opravdu nezajímá,já chci vrátit částku) a že mám počkat na zaslání dobropisu se nic neděje.Prosím poraďte,co dělat jak postupovat, hodnota televizoru jsou naše oba důchody.Děkuji za odpověď Vohánková Hana


Produkt

Televizor Panasonic TX-50EX780E


Požadované řešení

Ráda bych, aby mi firma vrátila mé peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2018 21:18, před 7 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. V této situaci došlo k dohodě o tom, že prodávající zajistí převzetí zboží, takže nemůže namítat, že by zboží zasláno nebylo.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo v Maďarsku. Jedná se tedy o maďarský e-shop, který se však zaměřuje na český trh (provozuje e-shop pod českou doménou). V takovém případě se uzavřená kupní smlouva bude řídit českým právním řádem.

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2018 13:41, před 7 lety

Spotřebitelka nám sdělila, že se případ podařilo vyřešit smírnou cestou. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.