Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V eshopu Elektroobchudek jsem objednala mycku Amica ZZM436 I. Pri vyberu pro me bylo stezejni mnozstvi program mycku, resp. moznost myti nadobi pri kratkem 30min programu. Eshop I vyrobce Amica na svych strankach uvadely nasledujici seznam programu:6 mycích programů:
Předmytí
Krátky 30 min.
Jemný 40 50 °C
ECO 50 °C
Intenzivní 65 °C
Standard 55 °C
Expres 60 °C - 60 min
Mycku jsem tedy objednala, nechala privezt I nainstalovat. Pri prvnim spusteni jsem zjistila, ze mycka 30min program nema. Ma tedy jen 6 programu, z cehoz je jeden jen predmyti - coz neni myci program. Kontaktovala jsem vyrobce, ten potvrdil chybu na svych strankach, kterou od nich vsichni prodejci okopirovali. Vyrobce Amica me odkazal na eshop, kde jsem mycku zakoupila. Kdyz chci nyni mycku vratit a vratit penize, eshop po me chce, abych mycku na vlastni naklady odeslala zpet do obchodu (vcetne nakladu na zpetne zabaleni a oni budou posuzovat, jakou castku mi vrati - podle toho, zda je zbozi originalne zabaleno a zda je zcela v puvodnim stavu (coz samozrejme nebude, kdyz jsem mycku jiz jednou pouzila). Vypada to tedy, ze mam hradit nemale naklady na zpetnou dopravu a navic mi ani nebude vracena plna castka za zbozi.
eshop nechce vratit plnou castku za vraceni zbozi, ktere neodpovidala popisu pri nakupu+ja jako oklamany zakaznik mam hradit i naklady na zpetnou dopravu velkeho elektrospotrebice
eshop by mel zajistit zpetnou dopravu zbozi a vratit celou castku za zakoupene zbozi, ktere odpovida vlastnostmi deklarovanymi pri koupi
|
Tweet |
Za prezentaci a nabídku zboží na svých webových stránkách je zodpovědný prodávající. V rámci kupní smlouvy pak odpovídá za tzv. jakost při převzetí dle § 2161 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ust. § 2161 odst. 1 písm. a) pak výslovně stanoví, že prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal.
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže ani jedna varianta řešení není možná, má kupující právo odstoupit od smlouvy.
V případě reklamace náleží kupujícímu, který reklamoval oprávněně, úhrada účelně vynaložených nákladů (např. poštovné) spojených s reklamací dle § 1924 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.