Společnost


NN Životní pojišťovna N.V., pobočka pro Českou republiku

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20902Výše daňového odpočtu - penzijní připojištění

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.01.2018, před 7 lety

Jiří Novák

Znění stížnosti

V lednu 2017 mi byla nabídnuta NN Životní pojišťovnou N.V. možnost uplatnění čerpání maximální částky odpočtu od základu daně za rok 2017 ve výši 24.000,- Kč. Této nabídky jsem využil a začal s NN komunikovat formou elektronické korespondence na adrese klient@nn.cz. Jedná se o obecnou adresu, takže pokaždé odpovídá někdo jiný, popř. zavolá. Po poslední telefonické konzultaci v lednu 2017 (prý je vše nahráváno, a tak by neměl být problém s dohledáním) jsem si ještě nechal potvrdit sdělené instrukce písemně, e-mailem, a podle nich jsem se zachoval. Nechal jsem si zřídit službu "Daňové optimum" a v daných termínech jsem odesílal částky, které mi byly předepsány. 18. 1. 2018 jsem obdržel "Potvrzení o platbách příspěvků účastníka na penzijní připojištění se státním příspěvkem za zdaňovací období roku 2017 a k mému překvapení jsem oprávněn uplatnit jako odpočet od základu daně pouze částku ve výši 18.000,- Kč. Výši odpočtu jsem reklamoval opět na el. adrese klient@nn.cz s tím, že požaduji zaslání nového potvrzení s uvedením částky 24.000,- Kč. Ozvala se mi telefonicky jakási pracovnice NN (jméno si nepamatuji, ale vše je prý opět nahráváno) s tím, že nemám nárok, protože jsem kdesi na portálu opomněl zaškrtnout frekvenci placení - změna z roční na měsíční. Zdůrazňuji, že v tel rozhovoru předcházejícím potvrzení mailem jsem byl upozorněn na zřízení služby "Daňové optimum" a o tom, že mám zaškrtnout ještě nějakou další kolonku nepadlo ani slovo, a na všech potvrzeních za předcházející roky byla celková částka, kterou jsem platil 1x ročně rozepsána po měsících. Nedomnívám se, že jsem něco zanedbal, naopak předpokládám, že jsem byl uveden v omyl.


Produkt

Penzijní připojištění se státním příspěvkem


Požadované řešení

Zaslání "Potvrzení o platbách příspěvků účastníka na penzijní připojištění se státním příspěvkem za zdaňovací období roku 2017" s uvedenou částkou 24.000,- Kč - 2x


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2018 15:25, před 7 lety

Popsaná situace by mohla být tzv. klamavým opomenutím dle § 5a odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Obchodní praktika se považuje za klamavou, pokud ve svých věcných souvislostech a s přihlédnutím ke všem jejím rysům, okolnostem a omezením sdělovacího prostředku opomene uvést podstatné informace, které v dané souvislosti spotřebitel potřebuje pro rozhodnutí, čímž způsobí nebo může způsobit, že spotřebitel učiní rozhodnutí, které by jinak neučinil.

K řešení sporů v oblasti životního pojištění je příslušný finanční arbitr, na kterého se může spotřebitel obrátit. Kontakty na Kancelář finančního arbitra je možné nalézt zde: https://www.finarbitr.cz/cs/kontakt/kontakt.html.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2018 20:46, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.