Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20911Neznámý balíček

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2018, před 7 lety

Stanislav Antoš

Znění stížnosti

Také mě přišel podobný balíček od PO Box 65, 1620 AB Hoorn, the Netherlands Byl vhozený v poštovní schránce nikdo ho nepřebíral ani neobjednával nevím co to je proto že jsem ho nerozbalil.Může mě někdo nějak dokázat že mě něco takového přišlo?


Požadované řešení

Nevím jak se zachovat když ani nevím kdo to poslal.Žádná adresa odesílatele tam není


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2018 08:25, před 7 lety

Pokud by společnost chtěla vymáhat částku za zboží soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem prostřednictvím telefonu uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebiteli bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně, rovněž i to, že zboží bylo spotřebiteli skutečně doručeno.

Pokud by se skutečně jednalo o neobjednané plnění, tedy případ, kdy si spotřebitel nic neobjednal, ani po telefonu neodsouhlasil zaslání vzorku zboží zdarma spolu s dalšími informacemi prodejce, nemusí za toto zboží platit a pokud by zboží přišlo, může si je ponechat. Upomínky k zaplacení za zboží by byly bezpředmětné a spotřebitel na ně v takovém případě nemusí reagovat.

Pokud však spotřebitel souhlasil se zasláním balíčku zdarma, uzavřel se společností Westerfield smlouvu o opakovaných dodávkách zboží. Smlouvu uzavřenou prostředkem komunikace na dálku umožňuje zákon bez udání důvodu zrušit do 14 dní od převzetí prvního objednaného zboží.

Když první balíček přijde, je třeba jej převzít, rozbalit vyndat z něj faktury a zboží samotné nerozbalené zaslat zpátky společně s odstoupením od kupní smlouvy. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.

Odstoupení doporučujeme upravit podle konkrétní situace a okopírované jej společně s nerozbaleným zbožím zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Westerfield International AG, P.O.Box 18, Praha 2, 120 00. Tím smlouva zaniká od počátku, spotřebitel pak není povinen nic platit ani více přebírat. Pokud spotřebitel výše uvedeným způsobem odstoupil od uzavřené kupní smlouvy po telefonu může jakékoli upomínky ze strany podnikatele ignorovat. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.

Pokud by již uplynula zákonná lhůta pro odstoupení od smlouvy, pak lze smluvní vztah zrušit výpovědí, tj. jejím zrušením od doručení výpovědi adresátovi. Do doby odeslání výpovědi je spotřebitel oprávněn si všechny balíčky nechat a zároveň povinen je uhradit. Výpověď doporučujeme zaslat prokazatelně (tj. okopírovaným dopisem doporučeně s dodejkou) na adresu Westerfield Int. AG, P.O.Box 18, Praha 2, 12000 s odkazem na obchodní podmínky společnosti Westerfield, které stanoví, že doručením výpovědi smlouva zaniká.

Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2018 17:48, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.