Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#20916Neoprávněně naúčtovaný a vymáhaný poklatek za žárovky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 9 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2018, před 7 lety

Jindřiška Brezáni

Znění stížnosti

Za uzavření "smlouvy" ze dne 31.07.2015 s Lamou Energy, jsem obdržela jako dárek 6 ks žárovek (podpis smlouvy a předání se odehrálo v domě, kdy jsem jen odskočila z práce, před tím se uskutečnil telefonát). Dne 19.04.2017 jsem emailem na Lama Energy posala dopis, že bych ráda od smlouvy odstoupila z důvodu neseriózního podvodného jednání, neboť před podpisem smlouvy mi bylo vysvětleno (několikrát jsem se o tom ujišťovala), že se nejedná o změnu dodavatele, ale o hlídací agenturu, která mne v případě porušení podmínek stávajícího dodavatele elektrické energie, upozorní a po té bude činit kroky pro nápravu. Následně (v červnu 2017) mne telefonicky kontaktovala pracovnice Lama Energy, která mi vysvětlila, že jsem podepsala smlouvu o dodávce elektřiny a pokud s ní nesouhlasím mohu od smlouvy odstoupit písemnou formou a následně na telefonním čísle 212 235 168, domluvit vrácení žárovek, aby po mne nebyla jejich cena požadována k úhradě. Před zahájení dodávky elektřiny od Lama Energy, v září 2017 jsem dle energetického zákona, písemnou formou odstoupila od smlouvy s dodavatelem Lama Energy s.r.o.
Na telefonním čísle 212 235 168 mi pracovnice Blue Ocean sdělila, že žádné žárovky vracet nemám, neboť tuto možnost jsem měla pouze 14 dní od podpisu smlouvy.
(Smlouvu jsem však při převzetí žárovek neobdržela). Následně jsem obdržela od společnosti Blue Ocean Management fakturu na částku 1815,- Kč, se splatností do 07.12.2017. Dne 27.11.2017 jsem žárovky v originálním obalu neporušené a nepoužité doporučeně vrátila zpět na adresu Blue Ocean Management, Václavské nám. 806/62, Praha 1 s tím, že nebudu hradit za žárovky které jsem obdržela v celkové hodnotě 500 Kč, částku 1815,- Kč. Tímto považuji věc za vyřízenou.
Dne 10. ledna 2018 mne telefonicky kontaktovala pracovnice Blue Ocean s tím, že mne upozorňuje na neuhrazenou částku 1815,- Kč za žárovky. Vysvětlila jsem jí, že žárovky jsem vrátila. Opakovaně mi sdělovala, že jsem na odstoupení od smlouvy na žárovky měla 14 dní od podpisu smlouvy. Já však něco při převzetí žárovek podepsala, ale kopii jsem neobdržela, proto mi paní sdělila, že mi kopii smlouvy pošle na email, ale nicméně jsem povinna uhradit 1815,- Kč a pokud takto neučiním, budou mi k této částce připočteny náklady za právníka a vymáhání.


Produkt

Žárovky


Požadované řešení

Představuji si vyřešení mé stížnosti tak, že když jsem vrátila všech 5 ks žárovek, společnost po mne již nebude vymáhat 1815,- Kč ani žádné další navýšení této částky za právní služby a poplatky za vymáhání této neoprávněné platby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.1.2018 10:10, před 7 lety

Jakmile spotřebitel od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitele od užití jeho zákonného práva odradit.

Nebude-li možné se společností BLUE OCEAN Management s.r.o. vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2018 21:19, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.