Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 18.1.2018 jsem ve své schránce nalezl dvě zásilky s mým jménem a zpětnou adresou. Bez mé vnučky bych ani nezjistil o jakou společnost se jedná, protože (zřejmě úmyslně) je na obálce jako odesílatel pouze: Č.M.O., P.O.Box 10, 300 71 Plzeň 71. Nebylo to ani odesláno doporučeně, pravděpodobně společnost ví, že bych nic takového doporučeně nepřijal, dvě čímsi naplněné obálky se bojím i otevřít. NIC jsem neobjednal a domnívám se, že bylo zneužito mých osobních údajů - mého jména a adresy.
Jak mám nyní postupovat? Nepřeji si, aby mi cokoliv nevyžádaného tato společnost zasílala a tím zneužívala mého jména i věku - je mi 83 let a tyto vnucovací praktiky mi přijdou hrubě nepřijatelné.
Mohu se obrátit i na další instituce, aby se mi takovýto podvodný a nevyžádaný obchod nekonal? Policie ČR? Či ČOI?
Předem Vám velice děkuji za pomoc Vaši společnosti dTest s řešením i radami od Vás. Vážím si Vaši společnosti moc.
S pozdravem a přáním krásných dnů,
Zoltán Šáro, *1934
číslo uvedené od ČP na obálce: 982307-1743/2014 a 982307-1743/2014
Rád bych aby už mě NIKDY společnost nekontaktovala a tím zneužívala mých osobních údajů. Přeji si, aby mi již NIKDY NIC NEVYŽÁDANÉHO nezasílala.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Místo: Plzeň
Datum: 16.2.2018
Zákaznické číslo: 1447386
Vážený pane Šáro,
srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.
Zboží, které Vám dorazilo v lednu, bylo zboží k faktuře č. 17+18, byly to zásilky objednané na předplatbu, tudíž jsem k nim registrovali platby předem a na zákkladě těchto plateb Vám bylo zboží odesláno.
Platba měla specifický symbol objednávky.
Obě zásilky se tedy nemusely již hradit, byly Vámi již uhrazené.
Vámi zpět odeslané zásilky k faktuře č. 17+18 byly registrovány. Rozdíl v pohledávce byl zohledněn – u obou máte tedy přeplatek.
V případě dalších otázek a poradenství nás můžete kontaktovat na telefonním čísle 725 698 998/377 150 060 od pondělí do pátku od 8:00 do 17:00 hodin nebo na emailové adrese servis@mincovni-obchod.cz.
Věříme, že Vám byla poskytnuta dostačující informace.
S pozdravem a přáním pěkného dne
Váš zákaznický servis
Vážení z ČMO, rád bych oslovil konkrétně, bohužel nevím, koho si mohu představit pod "zákaznickým servisem", i proto Vás příště žádám o konkretizování, s kým mám tu čest.
Myslím, že velmi dobře víte o svých agresivních a nelegálních praktikách, kterých se dopouštíte a cílíte právě na nás seniory.
Vaše odpověď, kterou mi zde píšete 16.2.2018 se neshoduje s dopisem, který mi od Vás byl opět NEDOPORUČENĚ zaslán do mé schránky ze dne 14.2.2018 (přiložím Vám jej zde pro úplnost do přílohy), v dopise již o dva dny dříve, než tedy bylo Vaše vyjádření, mi sdělujete, že mé neuhrazené pohledávky vůči Vaší společnosti budete předávat inkasní společnosti Alektum Inkasso s.r.o., pokud je neuhradím do pěti dnů.
Žádných pohledávek si vůči Vaší společnosti nejsem vědom a znovu opakuji:
Požadované řešení
Rád bych aby už mě NIKDY společnost nekontaktovala a tím zneužívala mých osobních údajů. Přeji si, aby mi již NIKDY NIC NEVYŽÁDANÉHO nezasílala.
Je více než zajímavé, že na složence se již za firmu "nestydíte" a na rozdíl od obálky na které je pouze Č.M.O. a P.O.Box (fotku obálky také vkládám přílohou), již uvádíte celý název společnosti i s její přesnou adresou samozřejmě vč. ulice a čp.
Vím, že jen zkoušíte, kdo se tzv. "chytí". Ale opravdu Vám z těchto Vašich postupů není stydno?
Dopis, který jsem teď od Vás naposledy dostal, jsem si z mé schránky vyzvedl po delší hospitalizaci v nemocnici dne 22.2.2018. Ihned jsem požádal vnučku, aby Vám zatelefonovala a zeptala se, co to opět znamená. Bylo ji jakousi paní (opět se nepředstavila jménem) sděleno, že dlužím částku 9418 Kč a není možné to řešit jakkoliv jinak, než to uhradit. Seděl jsem během hovoru vedle vnučky a vše mi tlumočila, zařídil bych si to moc rád sám, ale bohužel již téměř neslyším a v telefonu vůbec nic. Paní ji stále opakovala, že jsem si to objednal a musím uhradit. Já jsem si NIC neobjednal a tedy nemám co hradit. Ano, v minulosti mi od Vás mince chodily a ty jsem hradil, ale jakmile jsem je již nechtěl, nastal problém a začalo nevyžádané zasílání. Vždy se mi dařilo úspěšně vracet, bohužel vždy na mé náklady. Nyní to však není možné, protože na své domácí adrese jsem vzhledem k mému zdravotnímu stavu jen minimálně. Paní do telefonu stejně jen opakovala stále dokola, co ji našeptával asi kolega a sama nevěděla vůbec nic. Proto jsme telefonát shledali za zcela neefektivní a jediným dobrým řešením bylo jej ukončit.
Tímto Vás žádám o smazání mé smyšlené pohledávky, kterou Vy sami zde ve Vaši reakci z 16.2.2018 popíráte. Pokud mám u Vás předplaceno, jak zmiňujete, nechte si to jako sponzorský dar. Na očištění Vašeho jména, ani Vaši karmy, Vám to stejně nebude bohužel stačit.
Jak mi zde radí dTest, dopis o smazání mých osobních údajů Vám zašlu doporučeně.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Místo: Plzeň
Datum: 27.2.2018
Zákaznické číslo: 1447386
Vážený pane Šáro,
srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.
V předešlé komunikace zde na Dtestu jsme Vám oznámili, že jsou přeplatky pouze na fakturách č. 17+18, které se nám vrátily zpět a byly dopředu uhrazeny, jelikož zde proběhla objednávka na předplatbu.
Váš účet k dnešnímu dni vykazuje nedoplatek po započtení přeplatků z výše uvedených faktur je tedy celkem 8112,- Kč.
Přeplatek se skládá z faktur č. 13+14+15+16 z toho u faktury č. 13 je plátkový kalendář, který je již také po splatnosti tří splátek. Viz příloha.
Výrobky k fakturám č. 14+15+16 Vám byly zaslány v režimu sběratelého servisu, který jste potvrdil při objednávce. Pokud si výrobek objednáte včetně „sběratelského servisu“ (viz obchodní podmínky), znamená to, že Vám budou automaticky zasílány další výrobky z této série. K ušetření poštovného a balného obsahuje Vaše první zásilka i další exemplář ze sbírky. V případě, že si nepřejete aktivaci "sběratelského servisu", máte možnost u písemných objednávek využít vyškrtnutí a u telefonické objednávky výslovný nesouhlas.
Dodávky v rámci "sběratelského servisu" obdržíte každé tři týdny. Dodací lhůtu a hodnotu jednotlivých zásilek Vám můžeme individuálně dle Vašeho přání upravit.
Rádi bychom Vás chtěli informovat, že po obdržení zásilky, má každý zákazník 21 denní lhůtu na odstoupení od smlouvy (viz.obchodní podmínky).
Jako součást našeho „sběratelského servisu“ můžete také využít u všech dalších zásilek 6 denní právo k nahlédnutí. To znamená, že kupní smlouva nabývá účinnosti až po tomto 6 denním období, tedy celkem 27 dní na Vaše rozhodnutí (6 dní + 21 dní ). K dodržení lhůty postačí jen včasné odeslání.Po této lhůtě vrácení zásilky není možné.
S pozdravem a přáním pěkného
Zákaznický servis Č.M.O.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.