Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#20926Nedoručení zásliky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

17 hodin 43 minut

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2018, před 7 lety

Martin Žajdlik

Znění stížnosti

Dobrý den,

Česká pošta mi nedoručila zásilku, trvá to již 17 dní, a ani mi není schopna říci, kde zásilka je. Na Generálním ředitelství mi paní Dudková sdělila, že zásilka byla odeslána do DEPO Říčany. DEPO Říčany mi řeklo, že zásilku nepřijalo, že je v Malešicích. V Malešicích to nikdo na telefonu nebere.
Jelikož se jedná o zásilku z Číny, asi sotva mohu předpokládat, že ten odesílatel bude schopen obstát s reklamací u České pošty, že se tím vůbec bude zabývat.


Děkuji.


Produkt

RT003305134AT


Požadované řešení

Informace, kde se zásilka skutečně nachází a jak dlouho bude trvat její doručení. Nebo se zásilka ztratila?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2018 08:14, před 7 lety

Dle instrukcí zveřejněných na portálu veřejné správy mohou být poštovní služby reklamovány nejen odesílatelem, nýbrž i adresátem poštovní zásilky. Konkrétní postup, který vytvořili přímo pracovníci České pošty, je dostupný zde https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/101/105/3881.html#obsah, přičemž za jeho správnost ručí Odbor komunikace generálního ředitelství České pošty, s.p.

Umožnění reklamace adresátovi zásilky zakotvuje také zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve svém ustanovení § 2561, kde je výslovně stanoveno, že pokud požádá příjemce zásilky o její vydání poté, co přijde do místa určení, případně poté, kdy měla do místa určení dojít, přechází na příjemce veškerá práva ze smlouvy, tedy i práva z vadného plnění.

Je ovšem nutno doložit, že jste skutečně oprávněn k reklamaci, a to předložením potřebných dokladů. Tím je v tomto případě podací lístek, který obdržel odesílatel, když zásilku podával. Požádejte tedy odesílatele, aby Vám podací lístek zaslal. Poté, co jej obdržíte, musí Česká pošta Vaši reklamaci přijmout a do 30 dnů ji vyřídit. Alternativně se také můžete dohodnout s odesílatelem, aby reklamaci podal a následně Vám v reklamačním procesu navrácenou část poštovného zaslal na Váš účet.

Pokud by Vám reklamaci pošta zamítla nebo nevyřídila ve lhůtě 30 dnů, mohl byste podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu dle § 6a zákona č. 29/2000 Sb, o poštovních službách. Ten by záležitost následně prošetřil a rozhodl o oprávněnosti Vaší reklamace. Více informací o námitce se můžete dozvědět zde http://www.ctu.cz/spory-reklamace.

Dále můžete na postup České pošty podat stížnost, a to k rukám vedení samotné České pošty. Více informací se o tomto řešení dozvíte zde https://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.