Společnost


Terasat CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20931Neproplacení skutečných nákladů nutných k zaslání výrobku při uznané reklamace.Bylo uznáno jen částečný náklad

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2018, před 7 lety

Pavel Šíma

Znění stížnosti

Reklamace byla kladně vyřízena.Když jsem požadoval o proplacení nákladů nutných k reklamaci,tak my bylo sděleno že zaplatí jen poštovné.Ale za zabalení a koupě obalu,tak abych splnoval podmínky přepravce u mne Česká pošta,toto my nebylo vyhověno.Jedná se celkově o částku cca 160Kč-uznáno jen 132Kč.


Produkt

Satel.Příjmač DI-WAY IRD-4000HD Skylink Ready/Uznaná reklamace.


Požadované řešení

Proplacení skutečných vynaložených nutných nákladů:postupoval jsem dle zákonů a po radě s D-Testem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2018 17:19, před 7 lety

Podle § 1924 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, náleží spotřebiteli v souvislosti s oprávněnou reklamací také náhrada účelně vynaložených nákladů. Jestliže se jednalo i v případě obalu o nezbytný náklad k tomu, aby mohlo být právo spotřebitele uplatněno, jedná se o účelně vynaložený náklad ve smyslu zmíněného ustanovení občanského zákoníku. Podnikatel by jej tedy měl proplatit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.1.2018 15:26, před 7 lety

Dobrý den,
zákazníkovi byly proplaceny náklady na dopravu zboží k nám. Obal byl pořízen nad rámec požadavků pošty, jelikož originální obal přístroje slouží jako dostatečná ochrana před poškozením, což již zákazník neuvádí. Pořídil další obal o velikosti 250x175x100. Tento obal jsme zhodnotili jako zbytečný náklad (21 Kč).
Dále nám zaslal účtenku v hodnotě 8 Kč za "tisk", ale již neuvedl čeho a proč. Jak uvádí i náš reklamační řád, není nutné ke zboří přikládat jakýkoliv papír, už vůbec ne vytištěný, stačí vše zaslat emailem, ostatně zákazník s námi pravidelně emailem komunikuje. Proto jsme tento náklad rovněž vyhodnotili jako zbytečný, mohl vše zaslat emailem - stejně jako to udělal s těmito účtenkami a protokolem z reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2018 16:51, před 7 lety

V daném případě skutečně záleží na tom, zdali byl obal k přepravě nezbytný, anebo nebyl. To je odvislé také od toho, jestli bylo možné věc přepravit bez dodatečného obalu ze strany České pošty. U nákladů na tisk je situace totožná. Jestliže se dalo věc obstarat bez přikládání tištěných materiálů, pak se pravděpodobně o účelně vynaložený náklad jednat nebude.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který tak má možnost na vyjádření společnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.1.2018 18:19, před 7 lety


Pavel Šíma

Nezbytný byl jelikož abych splnoval,podmínky České pošty,jelikož,nejsem povinován schovávat jakýkoliv obal od výrobku.Že jsem použil obal který jsem náhodou si uschoval,asi moje mínus.Ale kvůli tomu abych splnil podminky jak z důvodu bezpečné přepravy a uznání mé reklamace,tak jsem raději zakoupil ještě jeden obal,a to na pobočce České pošte.Dále i kdybych nekoupil obal a použil ten starý pokud bych jej mněl tak já nemám doma,balící papír,žádnou bublinkovou folii,izolepu apod to balící materiál!!Jak mi prvně navrhoval Terasat.Dále po našem rozhovoru z něj vylezlo že je možnost že zašlou PPL,DPD apod.obal a já jej do tohoto přepravního boxu dám.Ale to nikde nemají popsáno,a nedělají to často.Takže jak se říká líná huba-holé neštěstí!!Na svých stránkách mají uvedeno že mají externí firmu která vyzvedne balíček k reklamaci,u reklamujícího-když jsem navrhoval i tento způsob řešení přepravy,bylo my sděleno že je to jen REKLAMA na jejích stránkách.Takže z mé strany se jednalo o účelně vynaložené náklady jak za poštovné tak i za obal!!A kopie pod lístku,reklamačního protokolu??To jsem udělal proto jelikož dělám vše abych předešel zbytečným dohadům!!Jelikož mám i špatné zkušenosti!!A jednou jsem se musel soudit,a spor jsem vyhrál!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2018 09:49, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.1.2018 10:33, před 7 lety

Jak zákazník uvádí, raději zakoupil další obal, ale nikde není uvedeno, že ten původní by pošta do přepravy nevzala kvůli nesplnění podmínek přepravy.
Pokud by byl zapotřebí balicí papír, zakoupil byste ho stejně, jako jste koupil krabici.
Při telefonickém rozhovoru Vám bylo nabídnuto, že proplatíme pouze náklady na přepravu, ale nikoliv další náklady. Při další reklamaci bychom Vám vyšli vstříc a zaslali přepravu z naší strany, která by reklamaci vyzvedla. Nejedná se o žádnou oficiální službu, proto není nikde uvedena. Je to vstřícný krok našeho obchodu.
Na našem webu je propagace služby "zaslat", jedná se o doporučení zákazníkům, kteří nechtějí chodit s balíkem na poštu, nikoliv o nutnost. Pokud zašle zákazník touto přepravou, princip i cena jsou obdobné jako u ČP. Nevím, proč toto tedy zmiňujete, nevím jak nebo co jste navrhoval, mohl jste balíček zaslat čím chcete.
Abychom došli k nějakému závěru, zákazníkovi navrhujeme proplatit krabici, ačkoliv je to v rozporu s naším názorem. Tímto padá naše ústní dohoda, že Vám vyjdeme vstříc při příští reklamaci, postupujte dle platných zákonů, stejně jako my Vám proplatíme náklady až v případě uznané reklamace.
Za kopii / tisk dokladů odmítáme náklady proplatit, nejedná se o částku, ale o princip. Doporučuji si přečíst náš reklamační řád, kde je jasně uvedeno, že nic tisknout nemusíte. To, že jste si udělal kopii je Vaše plus. Stejně tak jste si to mohl nafotit, jako jste si nafotil reklamační list, který jste nám zaslal emailem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.1.2018 11:48, před 7 lety


Pavel Šíma

No konecne.Neslo mi o nejake hnidopystnost,ale o princip.Jelijoz jste doplatili na to ze mam spatne zkusenosti,s jinymi firmami,ale tak to v zivote chodi.Doufam ze jiz nebudu muset reklamovat danou vec,jelikoz se obavam toho ze se mi skryte pomstite,je to muj osobni nazor.Mluvim z vlastnich zkusenosti!!!A jako pripad uvedu jen to ze jsem reklamoval urcity dil na komb.sporaku a spolecnost,vubec nepozadovala zaslat poskozeny dil a obratem cca za 14dni jej zaslala cely,NOVY!!!Bez nejakych podminek jednalo se o zarucni vec,to jen na okraj.Dale jsem reklamoval chytre hodinky,a opet bez nejakych podminek my byly zaslany nove+cela castka za opravnene naklady!!!Takze to shrnu-jsouobchody ktere si vazi dobreho jmena a ktere ne!!Nejlepe to vystihl obuvnik Bata-cituji zakaznik nas pan.Toto vse uvadim jen tak na ukonceni naseho sporu,a pevne verim ze jiz nebudu muset resit s vami dalsi reklamaci,ktera je zatim vzdy opravnena!!!A pokud budu uvazovat o koupi nejakeho spotrebice,radne se rozmyslim.S pozdravem Sima.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2018 12:16, před 7 lety

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.