Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, objednala jsem si balík od Avonu, který my nakonec musel vyzvedávat manžel na poště, když pošta nebyla schopna po 2 týdnu balík doručit. Manžel platil na pobočce pošty při převzetí balíku, bohužel jsem brala celou věc za uzavřenou a potvrzení o zaplacení jsem vyhodila společně s krabicí. Týden na to Avon oznámil, že balík nebyl zaplacen a že ho mám uhradit, ze stran zákaznické linky Avonu i České Pošty byla silná neochota nějak spolupracovat, závěr "vyšetřování" zněl, že to nebyl doporučený balík tudíž nebyl placen na poště, mělo se prý platit fakturou, nebyli jsme schopni nějak obhájit své tvrzení a tak jsem 16.1.2018 uhradila balík znovu i s první pokutou. Dne 19.1.2018 přišel dopis, že musím uhradit další pokutu 150,-. Když jsem volala na zákaznickou linku Avonu, bylo my řečeno, že se jim platba zaúčtovala až 18.1.2018 tedy den po splatnosti, který byl 17.1.2018. Trvají na zaplacení 150,- pokuty. Za balík v hodnotě 483,- jsem již zaplatila 1036,- a ještě chtějí dalších 150,-.
Kosmetická sada
Nechci uhradit pokutu ve výši 150,- která je podle mě neoprávněná.
|
Tweet |
Není vinou spotřebitelky, jestliže došlo k problému se správným zaúčtováním platby na straně České pošty nebo spol. Avon. Bohužel se spotřebitelka dostala do problematické důkazná situace, když vyhodila potvrzení o zaplacení. Písemnosti tohoto druhu je vždy lepší alespoň na nějaký čas uschovat.
V případném sporu by musela společnost prokázat, že má právní nárok na uhrazení pokuty, nicméně spotřebitelka zase to, že uhradila částku včas. Soud by v civilněprávním řízení při rozhodování vycházel z takového stavu věci, který by strany sporu prokázaly. Je tedy otázkou, jak by celá záležitost byla nakonec posouzena.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.