Společnost


Petr Doskočil

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#20941Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2018, před 7 lety

Klára Zumrová

Znění stížnosti

Dobrý den,
obchodník firmy Supermobel.cz se neřídí zákonem!!! Dne 22.12.2017 jsem převzala skříň, která má cca 200kg, obal byl neporušený, tak jsem podepsala dodací list. O tři hodiny později, kdy jsem dorazila z práce, tak jsem nahlédla, zda se jedná o barvu, kterou jsem žádala. Zjistila jsem, že dveře skříně jsou obouchané nahoře i dole a ještě jedna deska s drážkou má urvaný roh. Tak jsem samozřejmě ihned reagovala dne 22.12.2017, nafotila zboží a zaslala dotaz, jak to budem řešit, jestli výměnou, nebo jinou kompenzací. Odpověděli v ten den, že je předáno na reklamaci. Tak jsem čekala.
Dne 28.12.2017 jsem urgovala, jak to vypadá. Stejná odpovéď, na reklamačním oddělení.
Dne 5.1.2018 jsem se dotazovala a opět stejná odpověď.
Dne 15.1.2018 se dotazuji a sděleno, že mi bude dnes, nebo další den dána odpověď.
Dne 16.1.2018 mi bylo sděleno, že reklamace byla přijata ať doložím fotografie poškození. Tak jsem dne 16.1.2018 před 18h opět nafotila podrobně zboží a upozornila jsem, že jsem vše již předkládala a žádám vyměnit, nebo vrátit peníze. Odpověď dorazila v 18:57, že mi obratem zasílaji zamítnutí, že jsem podepsala dodací list a tím jsem potvrdila kompletní a nepoškozené zboží.
Tento postup, kdy to vyřizuji dvě dámy( pí.Lucie Hájková a pí.Jana Pekárková) je nezákonný, ješte v ten den jsem zavolala na infolinku a dotazovala se, jak to tedy budeme řešit, že s tím nesouhlasím. Paní mi odpověděla, že jsem si zboží měla rozbalit. Nabídla mi, že mi seženou nové kusy, které si musím uhradit.
Po této situaci jsem se poradila a sepsala email dne 17.1.2018 o tom jaké zákony a porušuji ( o spotřebiteli, domněnka vadnosti, občanský zákoník) a že odstupuji od smlouvy a informovala jsem je o pokutě, kterou může uložit ČOI.
S klidem mi byla zaslaná odpověď dne 18.1.2018, když jsem nespokojená se zbožím, tak jsem ho měla vrátit do 14dnů a měla jsem možnost zboží zkontrolovat na místě, podepsala jsem dodací list a nejedná se o výrobní vadu, tak je reklamace zamítnuta.
Teď mi tu leží nerozbalená skříň a nevím jak postupovat dále, aby vše bylo napraveno a já mohla užívat zboží za které jsem si řádně zaplatila.


Produkt

PIA5408 - Šatní skříň WIKI 250 - dub sonoma


Požadované řešení

Tím, že se společnost nachází na druhé straně ČR, tak jsem žádala výměnu poškozených dílů. Nejvhodnější by bylo, kdyby si společnost skříň odvezla a navrátila peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2018 10:31, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit. Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má při současné praxi v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, rozhodně nedostačuje.

Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2018 12:53, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.