Společnost


JOLLEO COMPANY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20947Vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
20.01.2018, před 7 lety

Ladislav Sivák

Znění stížnosti

Dobrý den,
ve zlatníctví jsme zakoupili prsten v hodnotě cca 31 000 CZK. Druhý den jsme na prstenu, který nebyl nošený, jsme našli rýhu. Další den na prodejně jsme se snažli prsten vyměnit za nepoškozené zboží, nebo o vrácení peněz. Na prodejně nám tuto rýhu uznali, že se jedná o rýhu která byla způsobená pravděpodobně během puncování. Po telefonátu prodavačky s majitel nám bylo sděleno, že nám prsten maximálně reklamuji, což znamená přebrousí, nebo že si můžeme vybrat jiné zboží na prodejně dané hodnotě. Prsten ovšem mají pouze jeden a tudíž náhradní nám nemůžou poskytnout. Příjde mi až absurdní, že zboží, které prodali poškozené nemají žádnou chut vyměnit nebo vrátit peníze i přesto že uznali že chyba byla způsobená na jejich straně a že nám prodali poškozené zboží.


Produkt

Prsten DIA 17


Požadované řešení

Vrácení penež nebo výměna za stejný prsten.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2018 09:09, před 7 lety

Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci, případně její části (pokud se vada týká pouze součásti věci). Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Odstoupit od kupní smlouvy je také možné, pokud prodávající porušil smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Podstatným porušením by bylo, pokud by byl například dodán padělek zboží (prsten by byl vyroben z méně hodnotného kovu nežli byl deklarován).

Vada by však měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2018 17:50, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.