Společnost


Dominik Hošek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#20955Nekvalitní rekonstrukce bytu i když plně zaplacena

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.01.2018, před 7 lety

Ivana Mayerová

Znění stížnosti

S firmou Špét a Hošek jsem se domluvila na kompletní rekonstrukci garsoniery, včetně veškeré nové elektroinstalace. Cenu jsem zaplatila dopředu, z důvodu, aby nedělali "zadarmo". 3 měsíce se nic nedělo a jen se slibovalo. Po třech měsících si pan Špét od nás půjčil 10 tisíc Kč s tím, že konečně začne pracovat. V okamžiku, kdy dělal elektroinstalaci tvrdil, že nemá žádného elektrikáře na zapojení, Tak jsme si sedhnali jiného a ten se zhrozil Kabely vůbec neodpovídaly normě a vše bylo špatně. Tak jsme si zaplatili svého elektrikáře a cena byla 17 tisíc Kč. Přestože elektřina byla v ceně rekonstrukce. Dále jsme dali zálohu na nákup zařizovacích předmětů do bytu. Do dnešního dne jsme neviděli žádný doklad z nákupu a ani nebyly vráceny přeplatky. Když nám bylo oznámeno, že byt je hotov, vůbec nedošlo k předání. Řemeslník zmizel. Byt byl v hrozném stavu. Nic nebylo doděláno, stěny nedomalovány, stoupačka v šaktě, odkrytá celá stěna. Podlaha nezačištěná, dlaždičky v koupelně oštípané. Vrchol všeho bylo, že odpady a veškerá vodoinstalace špatně provedena, takže při prvním puštění vody byli vytopeni sousedé o dvě patra níže. V současné době řemeslník nereaguje, my musíme nechat celou koupelnu a kuchyn předelat, protože se nedá užívat. Musí se vybourat dlažby a vysadit vana. Pod vanou je vše špatně. Do dnešního dne nevíme ani jak se dlažba a dlaždičky jmenují, protože nemáme doklad o koupi. Tak nemůžeme koupit další.
Firmě jsem psala doporučený dopis s tím, že odstupujeme od smlouvy. Ozval se pan Hošek, který tvrdí, že o ničem neví, že ho pan Špét podvedl.


Požadované řešení

V současné době už od této firmy nic nechci udělat. Neumí to a byla by to zase ještě větší škoda. Chci vrátit peníze, ve výši 100 tis Kč, které dostali vyplaceny neoprávněně a současně požaduji veškeré doklady o koupi zařizovacích předmětů a vrácení přeplatku z této zálohy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2018 13:20, před 7 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo dle § 2586 a následující zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (rekonstrukce garsoniery). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.

Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude muset spotřebitel domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup. Jejich databázi lze nalézt na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2018 12:54, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.