Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 24 |
Před tremi měsíci jsem zakoupil vuz vw passat v Sokolovské pobočce.Při zkušební jízdě nám bylo sděleno,že v autě je málo benzinu,tak že s nami prodejce jel jen pár minut stim,že mu benzín bohužel došel.Mělo nás hned napadnout že je to finta.Vuz jsme si odvezli a behem jizdy začala blikat kontrolka na dolití chladicí kapaliny.Ujel jsem cca 30km nechal auto do druheho dne vychladnout ,dolil kapalinu nastaroval,a po ujeti cca dalších 30ti km se rozsvitila kontrolka motoru a doliti kapaliny a teplota motoru stoupala.Z podkapoty se začalo kouřit.Zjistil jsem,že se voda někde ztraci,ale nikde jsem nic nevidel.Auto jsem odstavil .Další den jsem zjistil,že voda v chladiči opět není,Proto jsem okamžitě jel na pobočku a reklamoval tento vuz.Podle automechaniku se jedna o zavadu na hlavě motoru oprava cca 30tis.Autobazar reklamaci zamitnul.Po několika telefonátech a návštěvách v tomto autobazaru není z jejich strany žádná snaha dát tuto věc nějak do pořádku.Auto mě stalo 129tis a tri měsíce už mi stojí před domem nepojizdné.Z mého pohledu se jedna ze strany autobazaru o podvod jelikož věděli,že tento vuz je prakticky nepojízdný.
Od prodeje bylo s autem najeto priblizne 100km. Od prodeje k výskytu poruchy uplynulo ne 6 měsíců, jak určuje zákon, ale hned prvni den. Je tedy evidentní, že skryté vady na autě byly již v okamžiku prodeje.Navic jsem nebyl na pobočce informovan (ani v protokolu)ze je tam vada na hlave motoru. Vzhledem k závažnosti poruchy, kvůli které se auto stává nepojízdným,tedy zažádám naklady na opravu nebo vraceni penez.
S pravnikem podame stiznost se zadosti odstoupit od smlouvy.
Volkswagen passat b6, combi ,vin- wvwzzz3cz6E191463
Vraceni penez,oprava.
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati
Vážený pane Závodský,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdrželi předávací protokol k vozidlu, v němž jste byli se stavem vozu srozuměni. Jmenovitě u části Chladicí systém bylo jasně uvedeno "Únik provozních kapalin." Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
V predavacim protokolu nebyl napsany zadny unik kapaliny,navic papir na kterym byli vypsany chyby vozidla mi uz pak ani nepredali,asi vedeli proc.Kdybych vedel o uniku kapaliny, těžko bych s tim odjel od vas z prodejny a pokud vim tak se s takovou zavadou nema ani jezdit a vas kolega s autem v klidu jezdil a ani mi nic nerekl.Je to od vass pekne hnusny,ja si prijel koupit auto za 130 tis a ne nejaky vrak,jak vidim AAA lidi nepomlouvaji jen tak a meli k tomu asi duvod.A vami jsem skoncil a kazdymu kdo si bude chtit u vas poridit vuz to rozmluvim.Zlodeji.
Dobrý den,
znovu jsem zkontrolovala kopii předávacího protokolu a opravdu je tam jasně uveden "únik provozních kapalin." Protokol jste podepisoval spolu s kupní smlouvou. Společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.