Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednali jsme si kopačky zn. Nike HYPERVENOM PHANTOM III DF FG ,velikost: 42,5 EU. cena:4 734 Kč. Syn vyzkoušel doma v obývacím pokoji kopačky byli mu malé. Následně jsme poslali kopačky zpět. Za dva dny mi napsali email, že nemohou odstoupit od smlouvy, z důvodů opotřebení kopaček. Nejsem si vědom, že by syn kopačky opotřeboval v obývacím pokoji v průběhů zkoušení. Dodavatel mi uvádí, že kopačky byly použité na umělé trávě, s čímž absolutně nesouhlasím. Kopačky nebyly použité na žádném jiném povrchu, než pouze na koberci v obývacím pokoji při nazouvání a vyzouvání. Kopačky jsem následně zabalil a poslal zpět ve stavu, v jakém mi byly dodány. Dodavatel mi poslal kopačky zpět z důvodu výše uvedeného. Osobně na kopačkách nevidím žádné, byť mírné opotřebení.
Kopačky Nike HYPERVENOM PHANTOM III DF FG, velikost: 42,5 EU
Vyměnit zboží
|
Tweet |
Jelikož smlouva byla uzavřena přes internet, má spotřebitel právo od odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Toto právo je v právním řádu zakotveno proto, aby došlo k odstranění znevýhodnění, které spotřebitel má z toho důvodu, že si zboží nemohl prohlédnout před uzavřením kupní smlouvy.
Podnikatel má právo na náhradu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání, jež nelze podřadit pod nutné obeznámení se s vlastnostmi zakoupeného zboží (§ 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Obdobně dle čl. 14 odst. 2 směrnice o právech spotřebitelů odpovídá spotřebitel pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitel, který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně. Podle pomocného dokumentu ke správnému výkladu směrnice o právech spotřebitelů vydaného Evropskou komisí (DG JUSTICE GUIDANCE DOCUMENT) může spotřebitel porušit obal, pokud je stejné zboží obvykle v kamenné prodejně běžně vystaveno bez tohoto obalu (například vybalit obuv z krabice a vyzkoušet velikost).
Prodávající tedy nemůže spotřebitelovi bránit v odstoupení od smlouvy, má ale právo žádat náhradu za případné poškození zboží. Pokud prodávající sníží částku, jenž vrací spotřebiteli, měl by také řádně zdůvodnit, proč tak činil a měl by prokázat, že mu vznikly náklady, aby uvedl zboží do původního stavu. Z popisu stížnosti však nevyplývá, že by mohl prodávající po prodávajícím žádat náhradu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.