Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Jsem velice nespokojená s jednáním PPL při reklamaci. Před 13 (!!!!) dny (11. 1.) jsem obdržela zásilku s poničeným zbožím. Ihned jsem vyplňovala formulář, ovšem prý došlo k chybě a neodeslalo se mi to. Proto jsem, domnění, že to urychlím, hned začla sepisovat email, kam jsem udala veškeré potřebné informace, včetně fotografie a odeslala. Týden nic. Po týdnu (ve čtvrtek 18. 1.) jsem reklamaci poprvé urgovala, paní mě ujistila, že se to hned začne řešit. V pondělí (22. 1.) jsem znovu kontaktovala infolinku a konečně mi byl zaslán formulář o škodě, který jsem obratem vyplnila (nehledě na to, že tyto informace jsem podala 2x v emailu a po týdnu jsem znovu zkusila vyplnit reklamační formulář na stránkách, kde se mi to konečně podařilo). Až ve středu (24.1.) mi bylo posláno, že se to snad KONEČNĚ začne řešit. Ovšem že na to máte 3 dny. Dost na vyřízení spěchám, proto jsem volala na reklamační oddělení, ale prý mi tam nemohou pomoct, že na to máte 3 dny. Já jsem vám email posílala před dvěma týdny, tak byste měli mou reklamaci vzít přednostně. Nevím, k čemu máte infolinku, když mi na ni nikdy nikdo nedokáže pomoct, protože nikdo není k ničemu kompetentní.
OKAMŽITÉ VYŘEŠENÍ reklamace
|
Tweet |
V případě poškození zásilky při pravě je dopravce povinen k náhradě škody dle § 2566 zák. č. 89/2012 Sb., očanský zákoník. Dopravce musí nahradit rozdíl mezi cenou, kterou zásilka měla v době jejího převzetí dopravcem, a cenou, kterou by v této době měla zásilka poškozená nebo znehodnocená. Zákon lhůtu pro náhradu škody v této situaci nestanoví, avšak pokud se dopravce sám zavázal k plnění v určitě lhůtě, lze to na něm vymáhat.
Škoda se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Pokud o to poškozený požádá, může být škoda uhrazena v penězích. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitelka vlastním odhadem (odpovídajícím nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelkou a zasílatelem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.
Odmítne-li zasílatel škodu nahradit, bude nutné náhradu způsobené újmy řešit soudní cestou. Ještě před podáním žaloby je vhodné zaslat předžalobní výzvu dle § 142a zák. č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.