Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.12.2017 jsem zakoupil na internetových stránkách www.svickovo.cz 4 ks bambusových osušek Valencia (bambus, froté, 550g, 70x140cm), jež prodejce vychvaluje oproti klasickým bavlněným osuškám mimo jiné článkem - https://www.svickovo.cz/content/120-bambusove-osusky-a-rucniky, kde uvádí např. tvrzení: „…3x savější než bavlněné ručníky a osušky a lépe a rychleji schne, takže je velice vhodný například do sauny nebo do vlhkých koupelen, kde není možné dostatečné odvětrávání…“.
Osušky, jakožto Vánoční dárek, začaly být používané během ledna 2018 a již po prvním použití bylo zřejmé, že slibované vlastnosti nesplňují. Osuška nebyla schopna řádně vyschnout mezi ranním a večerním sprchováním, což bylo do té doby samozřejmostí při používání osušek vyrobených z bavlny s téměř shodnou gramáží jiného výrobce (500g/m2). Zároveň bych rád podotknul, že naše koupelna je dobře odvětraná a není ani nadměrně vlhká. Bambusové osušky zůstávaly vlhké, takže velmi brzy zatuchly. Bylo vyzkoušeno též praní a následné schnutí spolu s osuškami bavlněnými a bylo zjištěno, že tyto bambusové osušky schnou ve stejném prostředí daleko pomaleji, než bavlněné.
Po telefonickém kontaktu bylo domluveno, že osušky pošlu zpět na reklamaci (pozn: dlouhou část rozhovoru se mne pracovnice na telefonu snažila přesvědčit, že na reklamaci nemám nárok, pokud ji neuplatním do tří dnů od převzetí, což byl asi zjevný signál k tomu, jak bude reklamace posouzena).
Dne 15.1.2018 přijetí zásilky eshopem na reklamaci.
Dne 22.1.2018 odeslal eshop zásilku zpět.
Výsledek: Reklamace zamítnuta
Odůvodnění: Osušky Valencia splňují specifikaci danou výrobcem. Doba schnutí závisí na množství absorbované vody v osuškách a na vlhkosti a teploty vzduchu daného prostředí.
Vyzývám tedy, již veřejně, prodejce k poskytnutí informací:
1) Jaké specifikace osušky konkrétně splňují? Rozměr a barvu? Žádné specifikace totiž neuvádíte, kromě pochvalného článku na zázrak jménem bambusové osušky.
2) Děkuji za vysvětlení ohledně teploty a vlhkosti, ale k čemu je to vlastně užitečné, problém jsem podrobně popsal do telefonu i s vysvětlením, že mám s čím porovnávat a jak jsem dospěl k výsledku.
3) Byly osušky vůbec vyjmuty z balíku? Je zvláštní, že dorazily zcela shodně složeny jako při odeslání na reklamaci.
4) Jak konkrétně jste testovali mnou reklamovanou vlastnost, když jste ve velmi krátké době dospěli k takto jednostrannému (a dle mého názoru v rozporu se zákonem) závěru.
Pokud to bude nutné, jsem ochoten podrobit tyto osušky znaleckému posudku soudního znalce, zda splňují sliby uváděné na stránkách prodejce, případně vyeskalovat spor následným soudním řízením, částka sice není vysoká, ale takovéto jednání mně osobně vadí.
V. Barnáš.
Stanex Osuška Valencia, bambus, froté, 550g, 70x140cm
Žádám o vrácení plné kupní ceny + cenu poštovného (první) reklamace (tento náklad podle mne byl zbytečný, jelikož si myslím, že o reklamaci bylo rozhodnuto ze „židle“ a předem)
|
Tweet |
Věc musí mít vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které spotřebitel očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné. Pokud tedy zboží nemá deklarovanou vlastnost, je vadné a spotřebitel může žádat nápravu.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Společnost Svickovo.cz po zveřejnění případu velmi rychle změnila názor na reklamaci a vrátila kupní cenu osušek, za což děkuji, hlavně projektu vasestiznosti.cz. K případu na webu se odmítla vyjádřit, přesto, že jsem ji k tomu vyzval, zato mne dvakrát žádala o smazání stížnosti zde. Nechť si každý tedy udělá obrázek sám."
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.