Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#21058Ztracená složenka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

20 minut 34 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
25.01.2018, před 7 lety

Martina Skopalova

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 12.12.2017 byla odeslána složenka a doposud nedorazila a ani se nevrátila k odesílatele. Když jsem byla na poště a nahlásili jsem jim podací číslo, částku, číslo pošty tak mi tvrdily, že žádnou takovou složenku tam nemají. Tutíž se ptám, co s tím uděláte. Přitom stoprocentně vím, že byla složenka byla poslána.Děkuji


Produkt

Pod.č. 72647, čp. 720134, U17-39929311


Požadované řešení

Rychlé navrácení odesílateli.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.1.2018 10:56, před 7 lety

V tomto případě záleží na skutečnosti, o jaký typ poštovní poukázky se jednalo a zda byla určena do vlastních rukou nebo výhradně do vlastních rukou jen adresát. V případě doplňkové služby do vlastních rukou podnik vyplatí poukázanou peněžní částku, je-li adresátem fyzická osoba, jen adresátovi, zmocněnci adresáta, zákonnému zástupci adresáta nebo zmocněnci zákonného zástupce adresáta. V případě doplňkové služby výhradně do vlastních rukou jen adresát podnik vyplatí poukázanou peněžní částku výhradně jen adresátovi.

Pokud odesílatel nepožádal o tyto doplňkové služby, podnik ji může vyplatit jiné vhodné fyzické osobě, která souhlasí s tím, že poukázanou peněžní částku adresátovi předá, a která převzetí poukázané peněžní částky potvrdí svým podpisem. Postupovala-li pošta tímto způsobem, měla adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předat písemné upozornění, aby si dodanou peněžní částku vyzvedl u stanoveného příjemce.

Odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a jak byla poukázaná peněžní částka dodána. Podnik nezkoumá totožnost ani způsobilost fyzické osoby, která reklamaci jménem odesílatele nebo adresáta uplatňuje. Podnik přijme reklamaci jen za podmínky, že reklamující předloží podací stvrzenku. Jestliže se zjistí, že reklamovaná poukázaná peněžní částka byla vyplacena v souladu s uzavřenou smlouvou, podnik písemně oznámí osobě, jejímž jménem byla reklamace uplatněna, kdy a komu byla vyplacena (pokud by byla oprávněna vyplacena jiné osobě, jedná se o bezdůvodné obohacení, které musí být vydáno spotřebitelce). Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů od jejího uplatnění. Pokud Česká pošta nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.