Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
na silvetra se mi porouchalo auto,byl jsem tak hloupy a zavolal odtah z brna firmu asistrans. odtahovka prijela auto natahla naprosto nepochopitelne za predni rameno,i kdyz sem konstatoval ze vuz ma tazne oko v kufru. nedostal jsem zadny doklad o nalozeni a odtahu vozidla a na muj dotaz co bude nasledovat ten pan odsekl oni vam zavolaji. ok po 4 hodinovem čekani mi to nedalo a zavolal jsem do firmy sam,bylo mi receno ze auto jeste ani nevidel mechanik a ze nevedi co s tim je. na moji urgenci byl mechanik tak ochotny ze se na auto podival,a vypadlo z nej neco ve smyslu auto je opravene zitra si pro to prijedte. rano jsem volal kolik ze to vubec bude stat,ze se mi za chvilku ozvou. po hodine cekani zavolal buh vi kdo ze oprava a odtah budou stat 8500kc!!! za pul hodinovou praci kde servis nebyl ani schopny objasnit o jakou slo zavadu a co opravoval. ale ze jen dobiti baterie stoji 1000kc to sem myslel že sem ve snu. to nemame ani v praze. jelikož sem sebou neměl dostatečnou hotovost ani kreditni kartu (byl jsem s přitelkyni a par přatelma na chatě u brna na silvestr hotovost sem měl cca 4000... pro mě na dva dny dostačujici) byl jsem nucen jet vlakem do Prahy pro hotovost a vlakem zpatky do brna pro vozidlo. faktura byla vystavena na 8500kč vozidlo od servisu ujelo cca kilometr než vypadla hadička od čerpadla z nadrze a všude začala tect nafta... mechanik nebyl schopny dat stahovaci kroužek na vyvod z nadrže. auto jezdilo cca den než přestalo znovu startovat. na faktuře mam uvedeno že vozidlo je v tam hroznem stavu že neruči za to že auto bude jezdit, a za tohle si pan z asistrans řekl 8500kč? realně zvažuji podani žaloby na podivne jednani firmy + ohrožení na životě když mi začala do auta litat nafta na dalnici ve 130km/h na faktuře je sice naučtovany spotřebni material ale o jakou šlo zavadu už mi nikdo nebyl schopny odpovědět. jedna se o vuz bmw e39 2003 3.0d
porucha bmw e39 530d
vraceni peněz za provedeny servis na vozidle.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že se jednalo o opravu vozu, jedná se o smlouvu o dílo, která je definována v ustanovení § 2586 občanského zákoníku následovně: Smlouvou o dílo se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu.
Cena díla je ujednána dostatečně určitě, je-li dohodnut alespoň způsob jejího určení, anebo je-li určena alespoň odhadem. Mají-li strany vůli uzavřít smlouvu bez určení ceny díla, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek. Vzhledem k tomu, že se jedná o spotřebitelskou smlouvu, aplikuje se i znění § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku, dle kterého musí být spotřebiteli sdělena ještě před uzavřením smlouvy cena zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedená oprava nebo úprava při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro opravu opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího.
Zhotovitel musí dílo (opravu, úpravu) provést s potřebnou péčí. Poruší-li vlastním zaviněním tuto povinnost stanovenou zákonem, nahradí poškozenému škodu, kterou tím způsobil. Zákon předpokládá, že každý by přinejmenším měl a mohl vědět, že určitým svým jednáním může škodu způsobit. Od zhotovitele podnikajícího v určitém oboru lze navíc důvodně očekávat potřebné znalosti a dovednosti, proto je na něm, aby prokázal, že si při provádění díla nepočínal nedbale.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.