Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážené České dráhy,
dne 23. 1. 2018 jsem si dovolil zakoupit na vašem internetovém e-shopu jízdenku na první vlak z Hradce Králové ((4,33 h) do Prahy přes Pardubice za 182 Kč a vzápětí jsem si zakoupil tu samou jízdenku z Prahy do Hradce Králové přes Pardubice za 182 Kč na 15.45, protože jsem zjistil, že to je poslední spoj, kterým se musím vrátit zpět.
Když jsem, celý rozradostněný, že se stihnu vrátit dřív, nasedl do vlaku ve 14.24, tak jako jsem to normálně udělal několikrát v minulém roce, asi čtvrt hodiny před Pardubicemi mi průvodčí po prokázání se SMS kódem oznámil, že jedu na černo, protože se změnily podmínky a dřívějším vlakem jet nesmím. Když jsem požádal o radu, co mohu dělat, když jsem Českým drahám zaplatil a rozhodně se černého pasažéra nepovažuji, oznámil mi váš průvodčí, že si mohu svou jízdenku na internetu vystornovat a zakoupit si novou u něho s přirážkou, otevřel jsem notebook a jal se přihlašovat k internetu, abych tak učinil. Vyčkával a když se mi to nedařilo, s vítězoslavným úsměvem mi oznámil, že v tomto vlaku se stejně k internetu připojit nelze, chtěl po mně zaplatit jízdenku s pokutou tuším čtyřista korun. Tolik peněz jsem u sebe neměl, tak mi oznámil, že mám smůlu a protože jsme právě stavěli v Pardubicích, vzal si ode mne občanský průkaz a vystavil mi v příloze přiloženou účtenku na 1129 Kč s tím, že mohu jít klidně k soudu a zaplatím desetkrát tolik.
Tímto postupem jsem se cítil velmi nepěkně zaskočen a považuji jej i nadále za nepřijatelný. V Hradci Králové mně vaše zaměstnankyně na informacích uklidňovala s tím, že „vše je jen o lidech“, ať vše vysvětlím vám, že se určitě nějaké řešení najde a že se opravdu v minulém roce bohužel takto nevýhodně podmínky změnily.
jízdenka - kód transakce CGB692 - Hradec Králové Praha přesPardubice 24.1.2014
Jezdím takhle občas pracovně do Prahy a také pravidelně nejvíce do Prahy, Brna, Ostravy pro různé kluby a spolky pořádáme výlety na kulturní akce. Raději kupuji jízdenky na nádraží – internet je pro mě poněkud zdlouhavý – ale na takto brzký spoj jsem večer volil raději tuto cestu a tradičně volím České dráhy, protože jsme byli zvyklí na platnost jízdenky celý den a svobodu v tom kdy se můžeme vrátit.
Obracím se tedy na vás s žádostí o uznání mé jízdenky (kód transakce CGB692) a upuštění od pokuty, protože o této změně jsem opravdu neměl tušení, což je jistě moje chyba. To, že jsem zaplatil, si jistě můžete ověřit, za podvodníka se rozhodně nepovažuji a zaplatit tolik peněz za toto nedopatření nepovažuji za férové. Prosím o zvážení mé žádosti.
|
Tweet |
Dle čl. 21.1.2. Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (dále jen „SSPO“) je v případě jízdenky zakoupené v e-shop ČD přes vyhledávač spojení možno nastoupit jízdu nejdříve v čase uvedeném na jízdence jako počátek její platnosti nebo kdykoliv později v první den platnosti jízdenky. Pokud se cestující rozhodne využít služeb ČD je povinen SSPO dodržovat a při jejich nedodržení mu dopravce může naúčtovat k jízdnému přirážku.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.